فرماندار اسفراین گفت: بارندگی های اوایل هفته جاری افزون بر 65 میلیارد و500 میلیون ریال به تاسیسات زیربنایی این شهرستان استان خراسان شمالی خسارت زد.

بارندگی ها 65میلیارد ریال به شهرستان اسفراین خسارت زد

 مهدی عابدی روز چهارشنبه به ایرنا اظهار کرد: بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیل افزون بر16میلیارد ریال به راه های اصلی و فرعی این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی خسارت وارده به شبکه های آب و فاضلاب شهری و روستایی را دو میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: سیل همچنین 38 میلیارد ریال به باغ ها و زمین های کشاورزی شهرستان خسارت زده است.

وی خسارت سیل به راه های عشایری شهرستان را نیز دو میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: افزون بر چهار میلیارد ریال نیز به مسیل ها، رودخانه های و کوره های آجرپزی خسارت وارد شده است.

فرماندار اسفراین خسارت 500 میلیون ریالی به مدارس، یک میلیارد ریالی به مسکن شهری و روستایی و دو میلیارد ریالی به تاسیسات و معابر شهری اسفراین را از دیگر آسیب های وارده بر اثر بارندگی شدید و سیل عنوان کرد.

فرماندار اسفراین گفت: احتمال افزایش آمار خسارت بر اثر سیل در این شهرستان وجود دارد که در گزارش های بعدی به استان اعلام خواهد شد.

بارندگی ها شدید روز شنبه منجر به وقوع سیلاب در صبح و شبانگاه همان روز شد که این پدیده طبیعی 17 روستا را به محاصره درآورد و موجب آب گرفتگی شدید معابر شهری و آسیب به تاسیات زیربنایی شهرستان اسفراین شد.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی میزان بارندگی سه روز نخست هفته جاری در اسفراین را حدود 80 میلیمتر عنوان کرد.

مرکز شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.