حمیدرضا عرب: گابريل فرناندو، اين نام بازيكني است كه در بازي با لخوياي قطر ستاره پنهان پرسپوليس بود. مردي كه درهر سه گل تيمش اثرگذار بود و موفق شد يكي ازبهترين بازي‌هايش را از زمان ورود به تركيب سرخها انجام دهد.

گابريل فرناندو: بازهم پاس گل مي‌دهم

 فرناندو حالا با انگيزه‌اي دوچندان چشم به موفقيتهاي بيشتردوخته است. اين برزيلي 29ساله مي‌خواهد بهترين خريد خارجي تاريخ باشگاه پرسپوليس باشد. آيا او مي‌تواند؟

* طوري بازي كردی كه كارشناسان مي‌گفتند، يكي ازبهترين خريدهاي تاريخ پرسپوليس هستي.

- براي اينكه من را بهتر بشناسيد، نيازبه زمان دارم. نمي‌توانم بگويم بهترين خريدتاريخ اين باشگاه هستم؛ چون شناختي ازبازيكناني كه درگذشته به اين تيم آمدند، ندارم. قطعاً بازيكنان بهتري نسبت به من هم بوده‌اند، اما من سعي مي‌كنم بهترازهمه باشم و روزبه روزبرآمادگي ام بيفزايم. خيلي انگيزه دارم.

*روي گل اول پاس مستقيم را ارسال كردي و درگلهاي بعدي هم اثرگذاربودي.

- وظيفه داشتم موقعيت سازي كنم و وقتي آن موقعيت طلايي را ازدست دادم و درشرايط تك به تك موفق نشدم گل بزنم، تلاشم بيشترشد. مي‌خواستم جبران كنم. آن لحظه كه با دروازه لخويا تك به تك شدم، يك آن پايم كش آمد و نتوانستم به توپ برسم. به همين دليل موقعيت را ازدست دادم. با اين حال در ادامه بازي جبران كردم.

*رمزموفقيت پرسپوليس دراين بازي چه بود؟

- تيم بيش ازحد شاداب بود و شما نمي‌دانيد كه وقتي يك تيم پرروحيه باشد تا چه حد درپيروزي اش تأثيرگذاراست.‌اي كاش درهمه بازي ها اين طوري باشيم. باوركنيد اگربا همين وضعيت روحي-رواني دربازي‌هاي ليگ حاضرشويم، مي‌توانيم سكوي قهرماني را هم به دست آوريم.

* قهرماني آسيا؟!

- بله! تعجب مي‌كنيد كه من اين حرف را مي‌زنم؟! من حقيقت را گفتم. با ادامه اين بازي ها مي‌توانيم قهرمان آسيا شويم. ما تيم بزرگي را برديم. تيمي كه ميلياردها تومان براي موفقيتش درآسيا هزينه كرده و بازيكنان بزرگي دارد. ما تيم خوبي را برديم و شما درادامه بازي‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مي‌بينيد كه لخويا چه جورتيمي است. پرسپوليس دراين بازي هيچ نقصي نداشت. ما اجازه نداديم حريف موقعيتهاي زيادي به دست آورد. مالك توپ و ميدان بوديم و با پاسهاي پرتعداد سعي كرديم حريف را گيج كنيم. اين روش خوبي براي قهرماني درآسياست. حالا كه درليگ شانس زيادي باقي نمانده، مي‌توانيم با قهرماني درآسيا پاسخ محبت هواداران پرسپوليس را بدهيم.

* روزهاي اول كه به پرسپوليس آمدي، انتقادهاي بسياري به خريد تو مي‌شد. اما اکنون با همين تك بازي نگاه‌ها نسبت به تو تغييركرده است.

- من از قبل هم گفته بودم که احتیاج به زمان دارم تا بتوانم با تیم هماهنگ شوم. قطعاً از این پس شرایطم بهتر هم می شود. خوشحالم که توانستم با یک ارسال خوب بنگر را در موقعیت گلزنی قرار دهم و با آن گل قفل دروازه تیم لخویا باز شد و در ادامه توانستیم باز هم به این تیم قطری گل بزنیم. من براي بهترشدن درپرسپوليس بازهم جا دارم و فكرمي كنم با تكرار و تكرارمي شود موفق‌تر بود.

*  ازديدن تماشاگران بيشتري كه به ورزشگاه آمده بودند، چه حسي داشتي؟

- هواداران خوبي داريم كه عرصه را برحريف تنگ مي‌كنند. دست شان درد نكند. چنين جوي درهيچ تيم آسيايي نيست و ما بايد ازوجود اين تماشاگران نهايت استفاده را ببريم. من برزيلي ام و يك خارجي، اما دراين بازي ارتباط خوبي با هواداران ايراني برقراركردم. آنان واقعاً مهربانند و درطول بازي يك لحظه هم ساكت نبودند. دست شان درد نكند و فقط مي‌توانم با تكرار پاس‌هاي گل و حتي گلزني در بازي‌هاي آينده پاسخ محبت شان را بدهم. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.