در هفته آینده، وزارت ارشاد، پروانه نمایش فیلم‌های اکران نوروزی را صادر می‌کند و پس از اینکه قرارداد فیلم‌ها با سرگروه‌ها بسته شد با ثبت قراردادها در شورای صنفی، اسامی فیلم‌ها نوروزی اعلام می‌شود.

فیلم‌های اکران نوروزی همچنان مشخص نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در آخرین اظهاراتی که داشته است اعلام کرده است که تدوین آیین‌نامه اکران سال 94 که قرار بود در جلسه  چهارشنبه 6 اسفند ماه نهایی شود اما شورای صنفی نمایش درباره آیین‌نامه اکران سال 94 به جمع‌بندی نهایی نرسیده است و قرار شد با آیین‌نامه اکران سال 93 اکران نوروز 94 انجام شود تا برای برنامه‌های آتی اکران سال 94 آیین‌نامه نهایی تدوین و اعلام شود.

تاکنون فیلم‌های سینمایی «رخ دیوانه» ساخته ابوالحسن داودی، «عصر یخبندان» ساخته مصطفی کیایی، «ایران برگر» ساخته مسعود جعفری جوزانی، «دوران عاشقی» ساخته علیرضا رئیسیان و «طعم شیرین خیال» ساخته کمال تبریزی متقاضی اکران نوروز 94 هستند البته صحبت‌هایی نیز برای اکران فیلم سینمایی «روباه» ساخته بهروز افخمی شده است که این امر قطعی نیست.

بنا هست در هفته آینده، وزارت ارشاد، پروانه نمایش فیلم‌های اکران نوروزی را صادر کند و پس از اینکه قرارداد فیلم‌ها با سرگروه‌ها بسته شد با ثبت قراردادها در شورای صنفی، اسامی فیلم‌ها نوروزی اعلام می‌شود.

گروه‌های سینمایی استقلال، آفریقا، قدس، هم اکنون به‌عنوان گروه آزاد فعالیت می‌کنند. اکران نوروزی این سه گروه سینمایی از 13 اسفندماه آغاز می‌شود. سرگروه‌های آزادی و فرهنگ به ترتیب به فیملهای«همه چیز برای فروش» و «لامپ صد» تعلق گرفته است که بعد از پایان اکران این دو اثرسینمایی، فیلمهای اکران نوروزی به نمایش در می آیند.

امسال در اکران نوروزی غیر از سرگروهای اصلی، گروه هنر وتجربه شمایل اکران را نو کرده است. دوره چهارم فیلم‎های گروه هنر و تجربه از بیست و سوم بهمن ماه در تهران و دو شهر مشهد و اصفهان آغاز شده است. در این دوره از نمایش فیلم‌های این گروه، سه فیلم «انارهای نارس»  به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی، «شب، بیرون» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و «همشهری کین» اثر تاریخی اورسن ولز به فیلم‌های اکران قبلی اضافه شده‌اند. نمایش باقی فیلم‎ها به غیر از  «یک شب» به کارگردانی نیکی کریمی، کماکان ادامه خواهد داشت.همچنین نمایش فیلم سینمایی «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی از 23 اسفندماه شروع می شود و اکران آن در نوروز94 قطعی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.