قدس آنلاین:مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: عشایر این استان نقدینگی کافی برای خرید علوفه مورد نیاز دام هایشان را ندارند

عشایر خراسان‌شمالی ‌برای خرید علوفه نقدینگی ندارند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، جلیل رمضانی با اشاره به توزیع علوفه توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی در بین دامداران عشایری استان، ابراز داشت: توزیع علوفه از سوی این سازمان موجب شد تا قیمت آن کنترل شود و عشایر هر کیلوگرم جو را با قیمت 9000 ریال خریداری کنند که البته عشایر نقدینگی لازم برای خرید علوفه با این قیمت را نیز ندارند.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل، علوفه به صورت مدت دار شش تا هشت ماهه در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، اما تهیه تضمین‌هایی که بانک‌ها درخواست می‌کنند، در توان عشایر نیست.

رمضانی افزود: به همین دلیل به دنبال جذب تسهیلات از منابع یک درصد صندوق توسعه ملی شدیم که برای خرید علوفه در اختیار عشایر قرار گیرد‌ و در این زمینه اقدامات لازم انجام شده‌ و در حال حاضر در مرحله عقد قرار داد با بانک کشاورزی هستیم.

مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی، توضیح داد: اختصاص 90میلیارد ریال تسهیلات از محل این صندوق پیش بینی شده بود که حدود 70میلیارد ریال آن جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه این استان دارای پنج هزار خانوار عشایری است، اذعان داشت: عشایر خراسان شمالی دارای 900هزار راس دام هستند و 35درصد از پروتئین استان را تولید و تامین می کنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.