رئیس سازمان زندان‌ها گفت: متاسفانه بیماری‌های درون زندان واگیر و بسیار خطرناک است و شیوع آن در زندان ۱۰ برابر بیشتر از جامعه است.

شیوع بیماری در زندان‌ها ۱۰ برابر بیشتر از جامعه است/ برای استفاده از ۴۰ هزار پابند الکترونیکی به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، اصغر جهانگیر در حاشیه بازدید از زندان قزل‌حصار با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌هایی که در زندان وجود دارد جزو بیماری‌های واگیردار و بسیار خطرناک است که شیوع آن 10 برابر بیشتر از داخل جامعه است به همین جهت باید به بحث بهداشت زندان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: افرادی که به زندان می‌آیند بنابر اظهارات خودشان به غربالگری می‌روند و ما به دلیل امکانات محدود امکان بیماریابی، فعال نداریم.

وی ادامه داد: متاسفانه سازمان زندان‌ها از نظر نیروی انسانی، اعتبار و امکانات با کمبود مواجه است اما با همین محدودیت‌ها تمام تلاش خودمان را برای بهبود وضعیت انجام می‌دهیم.

جهانگیر تصریح کرد: پرسنل انتظامی، پزشکی و اداری ما ایثارگرانه در زندان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار ویژه‌ای در بحث بهداشت زندان‌ها دیده نشده است، گفت: اگر به سلامت زندان‌ها توجه نکنیم سلامت جامعه به خطر می‌افتد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: تا الان اتفاق ناگواری در زندان‌ها نیفتاده اما پیش‌بینی ما این است که اگر در بحث بهداشت زندان‌ها کاری نشود خطرات آن به جامعه کشیده خواهد شد. وی درخصوص استفاده از پابندهای الکترونیک گفت: ما آمادگی داریم که در صورت تامین اعتبار برای 40 هزار نفر از زندانیان از پابند الکترونیک استفاده کنیم.

جهانگیر خاطر نشان کرد: اعتبار لازم برای استفاده از 40 هزار پابند الکترونیک 80 میلیارد تومان است و در صورتی که اعتبار لازم فراهم شود ما این طرح را از اوایل سال آینده اجرا می‌کنیم.

جهانگیر تاکید کرد: البته در درجه ا ول اعمال مجازات جایگزین هدف ماست تا نسبت به کاهش جمعیت کیفری اقدام کنیم و در ادامه بتوانیم برنامه‌های خود را اجرا کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.