پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: رییس پلیس فتای خراسان‌شمالی از وقوع 138 جرم در فضای سایبری استان طی 11 ماهه سال جاری خبر داد.

وقوع 138 جرم در فضای سایبری خراسان‌شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،سرگرد سهیل خاکشور اظهار داشت: برداشت‌های غیر مجاز،کلاهبرداری،سرقت،تهدید و اخاذی ، تولید محتویات مستهجن و هک ،  بیشتر جرائمی که طی امسال در فضای سایبری استان تشکیل شده، هستند.

وی ادامه داد: در مجموع بیش از 100 مورد از این جرائم در قالب 97 درصد آن در سطح استان منجر به کشف شده است.

خاکشور بیشترین جرائم استان طی سال جاری را برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی و تولید محتویات غیراخلاقی ، تهدید و اخاذی و کلاهبرداری برشمرد.

رییس پلیس فتای خراسان شمالی گفت: طی سال جاری مرکز فوریتهای پلیس سایبری در راستای مبارزه با جرائم اینترنتی در فضای مجازی در استان راه اندازی می‌شود.

خاکشور بیان کرد: با توجه به افزایش پرونده‌های موجود در فضای سایبری، این مرکز فوریت به صورت 24 ساعته در استان فعال شده و افراد می‌توانند برای بیان مشکلات خود با این فوریت تماس بگیرند.

وی افزود: هر گونه شکایت، راهنمایی، مشاوره نیز از طریق این خطوط و از سوی مرکز فوریت‌های پلیس سایبری به افراد ارائه می‌شود.

خاکشور با بیان این که امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد کلاهبرداری‌های در استان به دو برابر افزایش یافته است،عنوان کرد: پرونده‌های کلاهبرداری سال جاری در خصوص خرید اینترنتی، پیش بینی نتایج مسابقات فوتبال و کلاهبرداری از حجاج با ایجاد و طراحی سایت‌های جعلی است.

وی با ذکر این که طی سال جاری 93 فقره پرونده در ارتباط با برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی در استان تشکیل شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 59 مجرم در فضای مجازی استان در ارتباط با برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی دستگیر شده‌اند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.