قائم مقام مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: این سازمان برای درمان همگانی با 46 هزار مرکز درمانی دولتی، دانشگاهی و خصوصی قرارداد منعقد کرده است.

بیمه سلامت با 46 هزار مرکز درمانی قرارداد منعقد کرد

رحمت الله توکل جمعه شب در حاشیه نشست شورای اشتغال خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 95 درصد از هزینه های درمان دارندگان دفترچه بیمه سلامت از سوی دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، 400 قلم داروی مورد نیاز بیمه شدگان نیز وارد سامانه بیمه سلامت شده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

به گفته وی همچنین 300 کد تعرفه برای پرداخت دستمزد پزشکان در حوزه بیمه سلامت تعریف شده که این تعرفه ها نیز بی سابقه بوده است.

قائم مقام بیمه سلامت ایران گفت: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 23 میلیون نفر از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نبودند.

توکل افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هشت میلیون خانوار که شامل حدود 23 میلیون نفر جمعیت فاقد پوشش بیمه ای بود، زیر پوشش قرار گرفتند.

وی در مورد سرانه درمانی هر فرد در بیمه سلامت افزود: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت، سرانه درمانی هر فرد ایرانی حدود 230 هزار ریال بود که با اجرای این طرح به 960 هزار ریال افزایش یافته است.

توکل همچنین اضافه کرد: در گذشته به علت عملکرد ضعیف در سامانه و درست انجام نشدن تعرفه های پزشکی، ارزش دفترچه های درمانی بسیار پایین بود و در بسیاری از موارد نیز این دفترچه ها مورد تایید مراکز درمانی و پزشکان قرار نداشت.

وی گفت: این درحالی است که هم اکنون با اجرای این طرح، دفترچه های بیمه سلامت در تمام مراکز درمانی و مطب پزشکان مورد پذیرش قرار می گیرد.ک3

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.