قدس آنلاین - تبریز : شهردار تبریز در دیدار با هئیت گردشگری فرانسه گفت : زیرساخت های لازم و ضروری برای ارائه به گردشگران خارجی در تبریز فراهم می باشد و شهرداری تبریز از هرگونه فعالیت برای جذب توریست به تبریز حمایت می کند.

زیرساخت های لازم برای ارائه به گردشگران خارجی در تبریز فراهم می باشد
به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، صادق نجفی در نشست مشترک با جامعه تورگردانان و مدیران عامل تعدادی از آژانس های گردشگری فعال در ایران گفت: تبریز با توجه به قرار گرفتن در مسیر راه آهن ایران – اروپا از تبریز، جاده ترانزیتی ایران اروپا از یک سو و داشتن فرودگاه بین المللی می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران اروپایی و بخصوص فرانسوی باشد.

شهردار تبریز افزود: شهر تبریز به واسطه تاریخ چهار هزار ساله خود و وجود ده ها و صدها اثر تاریخی از جمله بازار بزرگ و تاریخی تبریز، مجموعه تاریخی و علمی ربع رشیدی، دهها موزه، خانه تاریخی، مساجد و اماکن تاریخی، یکی از مهمترین شهرهای منطقه و کشور از نظر داشتن پتانسیل جذب گردشگر داخلی و خارجی می باشد.

وی با اشاره به سابقه 4 هزار ساله شهر تبریز گفت: نوشته ها و اسناد بسیاری از مورخان، سیاحان و تاجران فرانسوی که در تبریز حضور یافته اند وجود دارد که نشانگر اهمیت تجاری تبریز در طول سالهای گذشته می باشد.

وی با اشاره به آب هوای مناسب و معتدل تبریز گفت: شرایط آب هوایی تبریز به صورتی است که در اکثر ایام سال می تواند به مقصد گردشگری  شهرهای دیگر و حتی کشورهای خارجی تبدیل شود..
نجفی با ارائه گزارشی درخصوص وضعیت توسعه ای شهر تبریز و همچنین توسعه زیرساخت های شهری در این کلانشهر گفت: شهرداری تبریز و سازمان توسعه گردشگری شهرداری آماده است بر اساس برنامه های اعلامی تورهای خارجی تمهیدات و تسهیلات لازم برای ارائه به گردشگران در این شهر را به آنان ارائه نماید.

شهردار تبریز در پایان سخنانش با اشاره به وجود هتل های مناسب و خوب در تبریزو همچنین ساخت چندین هتل مدرن دیگر در این شهر گفت: بر این باور هستم در صورتی که شرکت های گردشگری اقدام به برگزاری تور به تبریز و آذربایجان شرقی نمایند قطعا بعد از یک سفر علاقه مند و مشتاق خواهند بود که تورهای گردشگری به تبریز را افزایش و توسعه دهند.

در این نشست مدیران عامل شرکت های گردشگری فرانسوی بر آمادگی برای برگزاری تورهای گردشگری از پاریس به تبریز تاکید کردند و بر ضرورت استاندارد سازی زیرساخت های گردشگری استان و تبریز با توجه به استانداردهای جهانی گردشگری تاکید کردند.

رشید رجب پور مدیرعامل شرکت فلامینگو پرواز تبریز نیز در این دیدار با اشاره به مشاهده عزم و اراده جدی مدیریت شهری تبریز برای جذب گردشگر به این شهر بر مهیا بودن زمینه های لازم برای ورود گردشگران به شهر تبریز تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.