قدس آنلاین - تبریز : مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر عدم انکار آسیب‌های اجتماعی گفت: مقابله و مواجهه منطقی با این آسیب‌ها وظیفه همه نهادهای مسوول رصد امور اجتماعی و فرهنگی استان است .

استانداری آماده صدور مجوز فعالیت سمن‌ها در کمترین زمان ممکن است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، حسن استوار آذر در دیدار با اعضای کمیته استانی پایش و ارزش‌یابی بیماری ایدز، ضمن قدردانی از تلاش‌های انسان‌دوستانه آنان، فعالیت کمیته مزبور را ماموریتی خطیر و مهم دانست، افزود: قطعا اگر باور به محاسبه اعمال در انسان قوی باشد حتی کمترین میزان قصور در انجام ماموریت نیز باعث عذاب وجدان خواهد بود.
وی بیماری ایدز را ره‌آورد فرهنگ غرب دانست که امروزه گریبان‌گیر کشورها شده است و با اشاره به روند رو به رشد ابتلا به این بیماری در جهان، افزود: متاسفانه کشور ما هم از این امر مستثنی نیست و در این میان فقر فرهنگی، عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مناسب و در نظر نگرفتن تمهیدات لازم برای مقابله از عوامل اصلی آن است.
استوار آذر همچنین خواستار جلب همکاری هر چه بیشتر نهادها و گروه‌های مرجع از جمله روحانیون و حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، آموزش وپرورش، شهرداری، صدا و سیما و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه آموزش و پیشگیری از ایدز در استان شد.
وی، حمایت از بسترسازی برای توسعه سمن‌های فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با ایدز را جزو راهکارهای موثر برای شناسایی، آموزش، پیشگیری و درمان مبتلایان به ایدز عنوان کرد و از آمادگی استانداری برای صدور مجوز فعالیت این سمن‌ها در کمترین زمان ممکن خبر داد.
استوار آذر تصریح کرد: مدیریت استان همواره در کنار کمیته پایش و ارزش‌یابی بیماری ایدز است و گزارش عملکرد این کمیته در جلسات کارگروه سلامت استان بررسی خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.