مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از تحلیل چالش‌های حوزه روانشناسی و خانواده‌های ایرانی با حضور روانشناسان و مشاوران کشوری در مشهد خبر داد.

تحلیل چالش های حوزه روانشناسی و خانواده های ایرانی در مشهد

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان با بیان این خبر گفت: این موسسه طی سال جاری پرداختن به مسائل مبتلا به روز جامعه جوان و خانواده ایرانی و واکاوی چالش‌های حوزه روانشناسی، در قالب پنل‌های تخصصی، دوره و کارگاه‌های آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری پنج پنل تخصصی ویژه گروه‌های مرجع مشاوران و روانشناسان اظهار داشت: «بسته توانمندسازی مشاوران و مربیان با محوریت مداخلات طلاق»، «واکاوی گسست‌های نسلی با محوریت چالش‌های مواجهه والدین و فرزندان» عناوین این پنل‌های تخصصی است.

خوراکیان «چالش‌ها و بایسته‌های اخلاق در مشاوره و روان درمانی»، «موج سوم درمان‌های شناختی رفتاری» و «ویژه برنامه‌های کنگره ملی آسیب‌شناسی خانواده» را عناوین دیگر این پنل‌های تخصصی برشمرد.

به گفته این مقام مسئول در کارگاه‌های آموزشی که ویژه مشاوران و روانشناسان برگزار شد، آموزش‌هایی در حوزه «خانواده درمانی مبتنی بر غنی‌سازی روابط»، «کاربست های معنایی در زوج درمانی»، «فرایند مشاوره متقاضیان طلاق» و «اجرا و نمره‌گذاری و تفسیر تست‌های حوزه زوج درمانی» ارائه شد.

مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره‌ای، روانشناختی گفت: «روش‌های مداخله در تعارضات زناشویی»، «مدیریت هیجانات در خانواده»، «مشاوره پیش از ازدواج» و «موج سوم درمان های شناختی رفتاری در حوزه خانواده و زوج» عناوین این دوره‌های آموزشی است.

وی دکتر عباسعلی اللهیاری رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، دکتر سید محسن فاطمی استاد دانشگاه هاروارد آمریکا، دکتر محمدعلی مظاهری رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علی  زاده‌محمد رئیس پژوهشکده خانواده و دکتر غلامعلی افروز رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور را برخی از کارشناسان این پنل‌ها و دوره‌های آموزشی ذکر کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.