قدس آنلاین یزد - معاون برنامه ریزی و پشتیبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از یک میلیون اصله نهال در سطح استان غرس می شود.

کشت یک میلیون اصله نهال در استان یزد کاشت می شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، محمود پیری در حاشیه مراسم غرس 300 نهال در اردوگاه قدس سپاه میبد اظهار داشت: از این تعداد 500 هزار اصله نهال بین مردم توزیع می شود و 500 هزار هم از سوی منابع طبیعی در مکانهای برنامه ریزی شده غرس می شود .

پیری، کمربند غربی میبد را یکی از اولویت های غرس نهال عنوان وتصریح کرد : طرح کمربند سبز میان دو باند این کمربندی را بزودی آغاز می کنیم .

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در ایجاد بیماری های ریوی وجود ریزگردها در سطح استان است کمربند سبز یزد ،توسعه جنگل های سطح استان به مساحت هزار و 500 هکتار را از دیگر اولویت های نهال کاری منابع طبیعی در این هفته بیان کرد.

این مسئول ادادمه داد: 700 هکتار منابع بیابانی داریم که در آن نهال طاق کاشته می شود که در جلوگیری از نفوذ ریزگردها به مناطق مسکونی در سطح استان بسیار موثر خواهد بود .

معاون برنامه ریزی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:به منظور جلوگیری از این ریزگردها و پوشش مناطق بیابانی که فقر گیاهی دارند مجبور هستیم سرانه فضای سبز استان را افزایش دهیم .

پیری افزود:یکی از برنامه های اصلی اداره کل کاشت نهال در عرصه های بیابانی وتوسعه جنگل های سطح استان است .

وی با اشاره به انتخاب نهال های مطابق با شرایط جوی استان هم گفت :برای کمربند سبز بیشتر از نهال زیتون و عرصه های بیابانی نهال طاق و برای جنگل از نهال های بنه و بادام استفاده می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.