حجتی: در کشور ما در ارتباط با غذا در وضعیت مطلوبی به سر نمی بریم و تراز ما منهای هشت میلیارد دلار است.


برای حل مشکل غذا باید برنامه‌ای در چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین کنیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری برنا، «محمود حجتی» وزیر جهاد و کشاورزی در همایش سیاست های فناوری و نوآوری در برنامه ششم توسعه با اشاره به مشکلات موجود در زمینه منابع گفت: متاسفانه منطقه خاور میانه دچار تغییرات و مشکلاتی در زمینه منابع شده است. در ارتباط با گرم شدن زمین آسیب های زیادی از نظر زیست محیطی وارد شده. در کنار آن منابع ما روز به روز در حال کاهش است و محدودیت و شور شدن آب و کم شدن ظرفیت آب های زیرزمینی از دیگر مشکلات موجود به شمار می آید.

حجتی گفت: همچنین امروز در کشور ما در ارتباط با غذا در وضعیت مطلوبی به سر نمی بریم و تراز ما منهای هشت میلیارد دلار است.

وی در ادامه با اشاره به تکیه بر اقتصاد مقاومتی گفت: برای حل این مشکلات باید برنامه ای در چارچوب اقتصاد مقاومتی تدوین کنیم و تکیه ما بر افزایش بهره وری باشد تا در افق ده ساله تراز غذا را در کشور به صفر برسانیم و تنها راه برون رفت آن این است که به برنامه فناوری نو ورود کنیم و راهی نیز جز این نداریم.

حجتی در ادامه با مشکل موجود در زمینه خاک در کشور اظهار داشت: خاک همواره بستر آب محسوب می شود ولیکن ببینید چه فرسایشی در زمینه خاک در کشور داریم و اگر وارد فناوری نشویم نمی توانیم مشکلات را مرتفع و در نتیجه باید کار را تعطیل کنیم.

حجتی ادامه داد: وضعیت ما در کشور به شکلی است که باید به سمت آبیاری زیرسطحی برویم و بر روی این بسترها فکر کنیم و آنچه که در حال حاضر انجام می دهیم قابل پذیرش نیست.

وی در پایان تاکید کرد: ما متاسفانه موسسات تحقیقاتی و پژوهشی با تشکیلات بزرگ و نیروی انسانی داریم ولیکن نتیجه دلخواه را کسب نمی کنیم و وزارتخانه ما آمادگی دارد که در جهت حل این مشکلات از فناوری های نو استفاده کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.