قدس آنلاین- تبریز:استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان نداریم، گفت: خود را موظف به حمایت از تمام کسانی می‌دانیم که در این راه تلاش می‌کنند.

هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با جمهوری تاتارستان نداریم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در همایش روز تاتارستان در تبریز، با بیان این که نقاط اشتراک زیادی بین آذربایجان شرقی و تاتارستان وجود دارد، افزود: این دو منطقه از نظر جمعیت، فرهنگ و تاریخ شباهت‌های زیادی به هم دارند.

وی خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های صنعتی ایران است و تاتارستان نیز واحدهای صنعتی خوبی به ویژه در بحث صنایع سنگین دارد و از نظر صنعتی همکاری خوبی بین این دو منطقه قابل تصور است.

جبارزاده با اشاره به قابلیت‌های تجاری شهر تبریز، از بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده جهان نام برد و گفت: تبریز از گذشته مرکز تجارت ایران بوده و در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است.

وی همچنین به قابلیت‌های فرهنگی و علمی استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت و سابقه دانشگاه‌های تبریز و تاتارستان می‌توانیم همکاری‌های خوبی در این زمینه از جمله تبادل دانشجو داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آثار تاریخی و طبیعت زیبای این استان به عنوان ظرفیت‌های گردشگری، گفت: امیدواریم این رفت‌وآمدها سرآغازی برای همکاری‌ها در حوزه گردشگری و ایجاد شرکت‌های مشترک توریستی باشد.

وی اهمیت سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های صنعتی و تولیدی را نیز یادآور شد و از منطقه آزاد ارس به عنوان بستر مناسبی برای این امر یاد کرد.

جبارزاده با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و قازان، خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی این دو شهر به ویژه در بحث مدیریت شهری و گردشگری شد.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تاکید بر افزایش رفت‌وآمد هیات‌های دو منطقه، گفت: هر چه این رفت‌وآمدها بیشتر شود زمینه آشنایی مردم دو منطقه با یکدیگر بیشتر فراهم می‌شود.

در این همایش همچنین سفیر فدراسیون روسیه در تهران، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در قازان، وزرای صنعت و تجارت و فناوری اطلاعات، روسای مرکز سرمایه‌گذاری و توسعه و مرکز توریسم و رییس دانشگاه قازان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص زمینه‌های توسعه همکاری‌های آذربایجان شرقی و جمهوری تاتارستان پرداختند.

همچنین پیش از برگزاری این همایش که در هتل پارس تبریز برگزار شد، نمایشگاهی از توانمندی‌های اقتصادی و فرهنگی جمهوری تاتارستان برپا شد.

بازرگانان و صنعتگران آذربایجان شرقی و جمهوری تاتارستان نیز در حاشیه این همایش با تشکیل میزهای تخصصی، راه‌های افزایش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.