ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از برگزاری آزمون های فنی و حرفه ای بصورت مجازی همزمان با 3 استان دیگر خبر داد .

آزمون های فنی و حرفه ای مازندران بصورت مجازی برگزار می شود

رضا گرزین در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی افزود : آموزش 5300 نفر در برنامه امسال قرار داشت و در این راستا حدود 26 هزار نفر در قالب 5 میلیون 475 هزارنفرساعت ، آموزش فنی‌وحرفهای را فرا گرفتند .

وی اضافه نمود : 800 مرکز آموزش خصوصی در کنار مراکز دولتی مشغول فعالیت بوده و امسال 7 میلیون و 373 نفرساعت آموزش ارائه نمودند که این میزان 75 درصد تعهدات بخش خصوصی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران اضافه نمود : در گذشته مدارک دانشگاهی از شرایط احراز اشتغال بحساب می آمد اما هم اکنون این مدارک به یک معضل تبدیل شده است .

گرزین با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی در تحقق اهداف اولیه خود موفق نبود و نتوانست رسالت واقعی خود که همان آموزش عملی دانشجویان باشد موفق عمل نماید ، تاکید نمود : باید به جای مدرک به متقاضان مهارت داد .

وی افزود: مازندران بیش از 117 هزار نفر بیکار دارد و 50 هزار نفر در ادارات کاریابی ثبتنام نمودند و این درحالیست که اغلب این افراد داری مدرک می باشند .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به اقدامات انجام شده برای رتبه ‌بندی مراکز خصوصی نیز اشاره کرد و گفت : 90 درصد آموزشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مازندران رتبه‌ بندی و از درجه یک تا چهار تقسیم‌بندی شدند .

گرزین در ادامه به اقدامات انجام شده برای برگزاری آزمون ادواری در مرکز فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و افزود : در آزمون ادواری 6273 نفر شرکت کردند که 3493 نفر پذیرش شدند  .

وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای الکترونیکی کردن گواهینامه مهارتی در این استان اشاره کرد و یادآور شد : 49 هزار نفر گواهینامه را دریافت کردند و برای سایر متقاضیان نیز در دست اقدام است.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران درباره برگزاری مسابقه ملی مهارت در سطح استان نیز گفت: این مسابقه در سه سطح استانی، شهرستانی و ملی برگزار می‌شود.

گرزین از حضور مازندران در مسابقات بین‌المللی خبر داد و تصریح کرد: مازندران در این مسابقات در رشته طراحی وب و تاسیسات الکتریکی دارای نماینده می باشد .

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای مازندران در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در رابطه با سیاسی بودن کارکنان فنی و حرفه ای گفت : سیاسی بودن کارکنان را عیب نمی بینم و این مساله را رشد بحساب می آورم .

گرزین با بیان اینکه خودم از همه سیاسی ترم ، تاکید نمود : وقتی وارد فنی و حرفه ای می شوم کت سیاست را آویزان می کنم و مسائل سیاسی را در کارم دخالت نمی دهم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.