بجنورد- خبرنگارقدس: استاندار خراسان شمالی گفت : سه هزار پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد، بنابراین مشکلات باید با اولویت بندی و بتدریج حل شود.

 ۳ هزار پروژه نیمه تمام در خراسان شمالی نیازمند اولویت بندی است

پرویزی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان جاجرم با اشاره به اینکه بیش از 900 میلیارد تومان اعتبارات استان از زمان دولت تدبیر و امید جذب شده، افزود: تاکنون از این مبلغ 500 میلیارد تومان هزینه شده و تا تیرماه 94 فرصت هزینه بقیه این اعتبارات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تجربه و توان مدیریتی دولت تدبیر و امید، تخصیص اعتبارات عمرانی شهرستانها و استانهای محروم به 100 درصد رسیده که قدم مثبتی است.

وی افزود : با توجه به شرایط کنونی کشور، پروژه‌های نیمه تمام هر چقدر طولانی تر شود، هزینه آن بیشتر می‌شود، بنابراین تنها راه تمرکز بر پروژه‌هایی که زودتر به نتیجه می‌رسد، است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت هزینه کردن یارانه در جای مناسب خود است ، افزود : اگر تنها با کاهش 50 هزار ریال از یارانه هر خانواده موافقت شود، می‌توان آنها را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داد.

پرویزی به موضوع طرح تحول سلامت اشــاره کرد و گفت : قبل از انجام این طرح، مردم هزینه‌های بالای درمانی مواجه بوده اند و از سوی دیگر آمار بالای مراجعان به دستگاه‌های اجرایی را به خود اختصاص داده که این طرح آمار مراجعان را بشدت کاهش داد.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید به دنبال اصلاح روشها ورفتارهاست، بنابراین امیدواریم با سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی، شاهد توسعه این استان در بخشهای مختلف باشیم.

استاندار خراسان شمالی در ادامه گفت: سفرهای استانی برای ما فرصتی است تا از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم هر شهرستان آشنا شده تا در تصمیم گیری‌های امور اجرایی استان کمک شود.

پرویزی اظهار داشت:گازرسانی به تمام روستاهای باقی مانده و پروژه‌های آبرسانی و مدارس شهرستان جاجرم برای سال 94 را به اتمام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد:راه جاجرم به میامی، یکی از پروژه‌های ملی مهم است که به دنبال جذب اعتبارات بهتری در سفر ریاست جمهوری به این استان برای این پروژه هستیم.

پرویزی ادامه داد :در سفر به شهرستانهای فاروج، گرمه و جاجرم موضوع بسیار مهمی مورد غفلت مدیران قرار گرفته که امیدواریم سریعتر حل شود.

وی یادآور شد: بحث زمینهای مردم در تغییر کاربری ها و تعیین و تکلیف آنها در هر سه شهرستان از سوی مدیران مورد غفلت واقع شده، حتی چه بسا که برخی شهرداران علاقه ای به انجام این کار نشان نداده اند.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه 70 درصد مشکلات مردم در سه دستگاه بخصوص شهرداری ها متمرکز شده، تصریح کرد: این آمار از سوی دیوان عدالت اداری، دادگستری و استانداری مطرح شده که حتما این موضوع باید توسط فرمانداران و اعضای شورای اسلامی شهرها تعیین تکلیف شود.

 پرویزی با بیان اینکه حاصل سفرهای استانی تصمیمات اجرایی و کارشناسی است، اظهار داشت: هدف ما از انجام سفرهای استانی علاوه بر ساماندهی این  سفرها، رسیدگی به مشکلات مردم بخصوص تغییر کاربری زمین آنهاست.

استاندار خراسان شمالی گفت: متأسفانه انبوهی از مصوبات در سفرهای استانی استانداران گذشته وجود دارد که ما در این دولت به دنبال چنین کاری نیستیم.

 

۱۰۰ پروژه نیمه تمام در جاجرم

فرماندار شهرستان جاجرم نیز گفت: صد پروژه نیمه تمام در شهرستان جاجرم وجود دارد که برای اتمام این پروژه ها به بیش از80 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محبی افزود : شهرستان جاجرم در حوزه راه و آب شرب بیشترین مشکلات را دارد و در همین راستا باید مسایل و مشکلات مردم را شناخته تا بتوانیم راه حل ارایه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر استاندار به این شهرستان مسائل عمرانی، دامداری، کشاورزی و سرمایه گذاری مطرح شد که طبق قول مساعد استاندار جهت بررسی و حل مشکلات، امید می‌رود شاهد توسعه در این شهرستان باشیم.

وی حل مشکلات مردم را منوط به پیگیری تمام مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و هماهنگی بین دستگاه ها دانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.