قدس آنلاین- آمنه مستقیمی: برخورد مردم با فاطمیه باید به گونه ای باشد که نقشه های دشمن که در طول 11 ماه برای اسلام و شیعه کشیده اند از مدرسه و دانشگاه گرفته تا سطح کلان جامعه را خنثی کنند.

فاطمیه نوروز را تحت الشعاع قرار دهد نه بالعکس/نگاه دشمن به رفتار ما است

حجت الاسلام والمسلمین محسن تاج لنگرودی، خطیب و واعظ مذهبی با اشاره به همزمانی نوروز 94 با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در گفتگو با قدس آنلاین گفت: بر شیعه واجب است که حرمت این چند روز را نگاه دارد و به عبارت بهتر از دید و بازدیدهای آنچنانی پرهیز کند.

وی اظهار کرد: اگرچه صله رحم مورد تاکید و توصیه اسلام است اما باید از دید و بازدیدهایی که شادی زایدالوصفی در پی دارد در ایام فاطمیه پرهیز شود و دید و بازدیدها در حد معمولی و با نیت صله رحم صورت بگیرد تا حرمت ایام فاطمیه زیر سوال نرود.

حجت الاسلام تاج لنگرودی ادامه داد: به فاصله چند روز بعد از شهادت ایام ولادت حضرت زهرا (س) واقع شده که شیعیان می توانند شادی های خود را برای آن زمان بگذارند و در چند روز نخست نوروز با رعایت ایام فاطمیه حرمت خاندان رسالت و نیز شیعه را حفظ کنند.

این خطیب و منبری با اشاره به حضور پرشور مردم در جلسات عزاداری حضرت زهرای مرضیه (س) ابراز کرد: جلسات عزاداری حضرت صدیقه (س) مخاطبان خود را دارد و محبان حضرت (س) این جلسات را ترک نمی کنند تا به تفریحات و شادی های خود بپردازند، چراکه شیعه مقید به حفظ حرمت مقدسات است و انتظار می رود آنها نیز که مقید به برگزاری آیین های نوروزی هستند بخشی از وقت خود را به حضور در این جلسات اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه نگا دشمن به ما است که چگونه با با فاطمیه برخورد می کنیم، تاکید کرد: دشمنان ما خوشحال می شوند که ما به این دست از ایام توجه نشان ندهیم چراکه محرم حسینی همه زحمات یک ساله آنها را به باد می دهد یعنی همه تلاشی که در فضای مجازی، اینترنت، ماهواره و در حوزه سبک زندگی می کنند را خنثی می کند.

حجت الاسلام تاج لنگرودی ادامه داد: بنابراین، برخورد مردم با فاطمیه نیز باید به گونه ای باشد که نقشه های آنها را که در طول 11 ماه برای اسلام و شیعه نقشه کشیده اند از مدرسه و دانشگاه گرفته تا سطح کلان جامعه را خنثی کنند و فاطمیه این پتانسیل را دارد که هم تراز محرم پیش می رود.

وی با بیان اینکه اهل فاطمیه محال است آن را فراموش کنند، گفت: تجربه نشان داده که مردم مقید به برگزاری مجالس اهل بیت (ع) هستند و تجربه چند سال گذشته که ایام محرم و صفر با نوروز همزمان می شد، بهترین گواه برای این ادعا است و قطعا مردم امسال نیز ثابت می کنند که فاطمیه برایشان جایگاهی ویژه دارد.

حجت الاسلام تاج لنگرودی با تاکید بر لزوم پرهیز از تحت شعاع قرار گرفتن اهمیت ایام فاطمیه در پی فرا رسیدن نوروز عنوان کرد: فاطمیه از مهمترین مناسبت های مذهبی برای شیعه است چراکه حضرت زهرا (س) به عنوان مادر ائمه معصوم (ع) نقش حجت اللهی دارند؛ امام عسکری (ع) از امام صادق (ع) روایت می کنند که فرمودند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم و مادرمان فاطمه (س) حجت خدا بر ما».

وی ادامه داد: بنابراین، ایام شهادت این بانوی بزرگوار باید جشن های نوروز را تحت شعاع قرار دهد نه بالعکس و نیز ایام ولادتشان باید زمان برگزاری آیین های شادی و سرور ما باشد.

حجت الاسلام تاج لنگرودی بیان کرد: باید توجه داشت که در مقایسه با نوروز که از آیین های باستانی ما است، توجه به ایام فاطمیه و نیز ایام ولادت حضرت زهرا (س) به عنوان آیین های مذهبی از اولویت بیشتری برخوردار است و برای ما دستاوردهای بیشتری به همراه دارد. بنابراین، می توان جشن ها را به ایام ولادت حضرت زهرا (س) که در فاصله کمی بعد از فاطمیه واقع شده، موکول کرد.

وی خاطرنشان کرد:  البته در برگزاری جشن ها نیز باید توجه داشت که جشن و شادی و سرور در حاشیه باشد و حضرت صدیقه (س) در اصل نه عکس آن.

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.