عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله با اشاره به ارتباط غیر مستقیم این جنبش با عربستان گفت: رابطه ما با عربستان قطع نشده است و ارتباطات غیرمستقیمی میان ما و ریاض طی دو روز گذشته برقرار شد.

رهبر انصارالله: ارتباط ما با عربستان غیرمستقیم است

به گزارش خبرگزاری یمن (سبا)، عبدالملک الحوثی افزود: ما از هرگونه رابطه با کشورهای عربی و اسلامی بر اساس احترام متقابل و عدم مداخله در امور یکدیگر استقبال می کنیم.

رهبر جنبش انصار الله افزود: ما به دنبال روابط متوازن با همگان به ویژه در کشورهای عربی و منطقه هستیم و هرکس بخواهد به یمن کمک بدون شرط ارائه کند درهای یمن بدون هیچ پیش شرطی به روی همه باز است.

منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن اخیرا با حمایت کشورهای عربی از جمله عربستان به عدن گریخت و در آنجا اعلام دولتی مستقل کرد.

وی اکنون با وعده و وعید کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس قصد دارد در بخش جنوبی یمن دولت تشکیل دهد و با جنبش مردمی انصارالله که صنعا پایتخت یمن را در اختیار دارد، مقابله نماید.

جنبش مردمی انصارالله پس از ماه ها تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در یمن، از تابستان سال گذشته میلادی برای مبارزه با فساد و تروریسم، کنترل صنعا پایتخت این کشور را به دست گرفته است.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.