معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: آمریکا از طریق اظهارات وزیر خارجه خود اذعان کرد که حل اوضاع منطقه به ویژه سوریه بدون هماهنگی با بشار اسد صورت نمی‌گیرد.

نعیم قاسم: برای ممانعت از پیشروی تروریست‌ها باید با سوریه هماهنگ باشیم

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با هیاتی از حزب التضامن به ریاست "امیل رحمه" در خصوص اظهارات اخیر جان کری،‌ وزیر خارجه آمریکا درباره آمادگی برای مذاکره با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه گفت: آمریکا از طریق اظهارات وزیر خارجه‌اش اعتراف کرد که حل اوضاع منطقه به ویژه اوضاع سوریه بدون هماهنگی با بشار اسد صورت نمی‌گیرد. آیا ما در لبنان حق نداریم که برای ممانعت از پیشروی تروریست‌ها با سوریه هماهنگ شویم؟ هماهنگی تنها گزینه برای کاهش هزینه‌ها و آسیب‌هاست.

 

وی گفت: حل منطقی و طبیعی برای مقابله در عرسال و القلمون هماهنگی میان لبنان و سوریه به ویژه در زمینه نظامی است و این مساله است که جرأت و واقع نگری سیاسی را می‌طلبد. تروریست‌ها از دو دستگی میان ما استفاده می‌کنند اما صحبت کردن از سیاست خویشتنداری در صورتی است که منافع لبنان در آن نهفته باشد و مداخله‌ای در امور کسی صورت نگیرد و تنها برای منافع لبنان و ایجاد اطمینان و آرامش در "بقاع" است.

 

امیل رحمه نیز تاکید کرد: ما از اظهارات و سفارشات خوب نعیم قاسم و احترام وی به اصل مشارکت در لبنان استفاده کردیم. این اظهارات نشان می‌دهد که ما باید دست به اقدامات عملی بزنیم نه صرف واکنش و باید هماهنگی میان ارتش سوریه و لبنان صورت بگیرد چراکه مرزهای دو کشور با یک خطر واحد مواجهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.