مدیر عامل موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی از تشکیل کارگروه علمی معنادرمانی با رویکرد دینی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

تشکیل کارگروه علمی معنادرمانی با رویکرد دینی

به گزارش قدس آنلاین، رضا خوراکیان با بیان این خبر گفت: این کارگروه با موضوع هم‌اندیشی و تبیین نوع بهره‌گیری دین در مداخلات روانشناسی در شهرهای مشهد و تهران و با حضور روانشناسان برجسته تشکیل شده است.

 

تولید کاربست های روانشناسی با رویکرد دینی

وی با اشاره به برگزاری سمینار ملی معنا درمانی از سوی مرکز تخصصی مشاوره و خانواده آستان قدس رضوی در سال آینده، ابراز داشت: این مرکز سعی دارد تا برای نخستین بار به صورت تخصصی و متمرکز کاربست‌های روانشناسی با نگاه دینی را تولید کند.

خوراکیان با بیان اینکه در گذشته در قالب کارهای پژوهشی و مطالعاتی مباحثی در خصوص روانشناسی با نگاه دینی تولید شده است، خاطرنشان کرد: خلأ نبود یک کاربست جامع و اجرایی در حوزه روانشناسی دینی در کشور احساس می‌شود.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس درباره زیر شاخه‌های معنا درمانی گفت: «معنویت و معنا درمانی»، «نگاه دین به مباحث انسانی و مسائل مرتبط با روانشناسی»، «خاستگاه و مبانی تفکر روانشناسی و نقاط اشتراک و افتراق آن با مباحث دینی» برخی از این زیرشاخه هاست.

وی اذعان داشت: در حوزه روانشناسی، مباحث با وضعیت فرهنگ جامعه همگام و همگن نشده است و برخی از روانشناسان از کتاب‌ها و برنامه‌های آموزشی ترجمه شده و غیر بومی استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه جوانان آستان قدس رضوی خورکیان اظهار داشت: برخی از این رویکرد با فرهنگ و زیست بوم افراد تناسب ندارد که این عدم هماهنگی و تناسب در برخی از موارد برای مراجعه کنندگان آسیب‌زا بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.