قدس آنلاین - تبریز : معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و نظامی، استان آذربایجان شرقی استانی برتر از نظر امنیتی است و تامین امنیت پایدار از سیاست‌های اصلی مدیریت استان است.

کشف 650 قبضه سلاح غیرمجاز و 863 کیلوگرم انواع مواد مخدر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز , سعید شبستری در جلسه شورای اداری استان با تشریح اقدامات انجام شده برای تامین امنیت در سطح استان، خاطرنشان کرد: در این راستا شوراهای تامین در تبریز و 20 شهرستان استان در سال جاری 500 جلسه تشکیل داده است.
وی، از کشف و ضبط حدود 650 قبضه سلاح غیرمجاز و 863 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز جزو استان‌های برتر کشور است.
شبستری با اشاره به عزم جدی مدیران استان برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، از انهدام 40 باند تهیه و توزیع موادر مخدر، دستگیری بیش از 17 هزار نفر و پاک‌سازی 717 نقطه آلوده استان در این راستا خبر داد و گفت: برای جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر نیز مرکز ماده 16 در حال احداث است که فعالیت آن از ابتدای سال 94 آغاز خواهد شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل ستاد ویژه مبارزه با زمین‌خواری، تشکیل قرارگاه‌های زیستی و سایبری پدافند غیرعامل، تشکیل شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور و تشکیل شورای سیاست‌گذاری برون‌مرزی استان در سال جاری خبر داد.
شبستری حل مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی را از جمله سیاست‌های اصلی مدیریت استان اعلام کرد و گفت: در این راستا مشکلات تعدادی از موسسات و صندوق‌های قرض‌الحسنه از جمله شفامهر و فرهنگیان مرند حل و حدود 160 مورد اعتراضات و تجمعات صنفی و کارگری در سطح استان مدیریت شد.
وی با اشاره به این که پل جدیدالاحداث رودخانه ارس که ایران و نخجوان را به هم متصل می‌کند بعد از احداث به دلیل مشکلات مرزی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده این مشکل نیز برطرف شده است.
شبستری تامین امنیت جاده‌های استان را نیز از دیگر اقدامات مهم استان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در سایه این اقدامات تصادفات منجر به فوت در جاده‌های استان 50 درصد کاهش یافته است.
وی همچنین ایجاد فضایی آرام و بدون تنش در دانشگاه‌ها، سامان‌دهی خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی و ایجاد فضای همدلی در بین گروه‌های سیاسی، احزاب و تشکل‌ها  را از جمله دستاوردهای استان در حوزه امنیت نام برد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از تهیه نقشه پراکندگی آسیب‌های اجتماعی استان خبر داد و گفت: بازرسی‌های منظم از دستگاه‌های اجرایی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی از جمله برنامه‌های مدیریت استان در سال جاری بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.