جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان حجم تردد در اغلب محورهای مواصلاتی این استان به ویژه اتوبان زنجان - قزوین و زنجان - تبریز را نیمه سنگین اعلام کرد.

حجم تردد در اغلب محورهای استان زنجان نیمه سنگین است

سرگرد محمد علی عظیمی در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه حجم ترد انواع وسایط نقلیه در محورهای زنجان - خرمدره و زنجان - بیجار نیز نیمه سنگین اعلام شده است، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده عبور و مرور وسایط نقلیه از روز سوم فروردین ماه جاری نسبت به روزهای گذشته کاهش خواهد یافت.

وی همچنین خستگی و خواب آلودگی را از علل وقوع تصادفات در این استان در چند روز گذشته بیان کرد و گفت: بنابر این به رانندگان توصیه می شود برای رفع خستگی و پیشگیری از حوادث دلخراش در پارکینگ های مناسب جاده ها توقف، استراحت و سپس حرکت کنند.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ نیز از دیگر علل وقوع تصادفات است و در صورت رعایت قوانین رانندگی از سوی رانندگان وقوع این حوادث به حداقل می رسد.

* کاهش 33 درصدی فوتی های تصادفات در زنجان *

سرگرد عظیمی با بیان اینکه از زمان آغاز اجرای طرح نوروزی چهار تن بر اثر تصادفات جاده ای در محورهای این استان جان باخته اند، گفت: 25 اسفند همزمان با آغاز اجرای این طرح برخورد یک دستگاه پژو با پراید در کیلومتر 38 اتوبان زنجان - قزوین به مرگ راننده یکی از وسایط نقلیه منجر شد.

وی یادآوری کرد: در نخستین روز سال نو نیز برخورد کامیون با وسایط نقلیه پراید و نیسان در اتوبان زنجان - قزوین سه کشته برجای گذاشت.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان ادامه داد: خستگی و خواب آلودگی و عدم دید کافی راننده کامیون به برخورد با دو دستگاه پراید و نیسان که به دلیل نقص فنی خودروهایشان درکنار اتوبان توقف کرده بودند، منجر شد و مرگ سه سرنشین خودروها را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان اجرای طرح نوروزی 25 اسفند تا یک فروردین ماه جاری فوتی های تصادفات این استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، تصادفات جاده ای زنجان در سال گذشته 253 کشته بر جای گذاشت.

استان زنجان یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد و در شمال غرب کشور واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.