مدیر کل گمرکات استان ایلام از آمادگی برای ترخیص کالاهای صادراتی از مرز بین المللی مهران خبر داد و گفت: صادرات کالا از این مرز پس از یک هفته تعطیلی از سر گرفته شده است.

مدیرکل گمرک ایلام: صادرات کالا از مرز بین المللی مهران از سر گرفته شد

خلیل حیدری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در هفته اول تعطیلات نوروزی امسال کارکنان گمرک به صورت شیفتی در مرز مهران حضور داشتند تا در صورت ورود کالای صادراتی در کمترین زمان نسبت به انجام رویه های گمرگی اقدام کنند.

وی افزود: همزمان با آغاز سال جدید و به دلیل شروع مسافرت های نوروزی، صادرات کالا از این مرز بین المللی هم کاهش یافته اما کارکنان گمرکات استان ایلام همچنان آماده انجام فعالیت های گمرکی در این مرز هستند.

مدیرکل گمرکات استان ایلام تاکید کرد: سال گذشته در مجموع بیش از دو میلیون و 510 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی یک میلیارد و 158 میلیون دلار از این مرز بین المللی به کشور عراق صادر شد که از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزش دلاری 42 درصد نسبت به سال 93 رشد داشت.

حیدری یادآور شد: بیشتر کالاهای صادر شده به کشور عراق از این مرز مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، محصولات کشاورزی شامل هندوانه، گوجه فرنگی و محصولات پلاستیکی و مصنوعات فلزی بوده است.

مدیرکل گمرکات استان ایلام گفت: این اداره کل در میان 31 گروه گمرکی کشور از لحاظ حجم کالاهای صادر شده رتبه ششم و از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه دوازدهم را کسب کرده است.

مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب استان ایلام یکی از مرزهای مهم برای صادرات کالا و مهمترین معبر برای تردد زایران عتبات عالیات است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.