قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، فواید ورزش کردن در هوای آلوده بسیار بیشتر از آسیب هایش است. 

فواید ورزش کردن در هوای آلوده بیشتر از معایب اش است

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه کپنهاگ اعلام کردند که آلودگی هوا باعث نمی شود افرادی که در شهرهای آلوده زندگی می کنند بیرون از خانه ورزش نکنند.

دکتر زورانا جوانویچ اندرسون، استادیار مرکز همه گیرشناسی ( علم امراض مسری ) مدرسه پزشکی دانشگاه کپنهاگ و سرپرست این مطالعه گفت:" پیاده روی و دوچرخه سواری کردن یا دویدن در آلوده ترین نقاط شهرها بسیار بهتر از کم یا بی تحرکی است. "

او افزود:" با این وجود، به افراد توصیه می کنیم بهتر است در پارک، جنگل و اماکنی که آلودگی هوا کمتر است پیاده روی و دوچرخه سواری کنند یا بدوند. "

پژوهشگران بر روی بیش از 52 هزار زن و مرد 50 تا 65 ساله که بین سال های 1993 تا 1997 در ترافیک شدید خیابان های اطراف خانه پیاده روی و ورزش کرده اند، مطالعه کردند.

در سال 2010، بیش از پنج هزار و 500 نفر از شرکت کنندگان در مطالعه جان دادند که 20 درصد کمتر از آمار مرگ و میر کم و بی تحرک ها است.

دکتر اندرسون در پایان گفت:" اکثر مردم معتقدند ورزش کردن در هوای آلوده خطرناک است، اما یافته های تازه ما نشان می دهند که خطر کم و بی تحرکی بسیار بیشتر از ورزش کردن در هوای آلوده است. "

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.