فرزاد کوهیان پس از نخستین اردوی تیم ملی بسکتبال جوانان در سال جدید درباره شرایط ملی‌پوشان، برنامه‌های تیم ملی تا جام جهانی و گروه ایران صحبت کرد.

کوهیان: جام جهانی بسکتبال جوانان جای بهترین‌هاست

فرزاد کوهیان در گفت‌وگو باایسنا، درباره برنامه‌هایش در تیم ملی جوانان، اظهار کرد: نخستین اردو را در تعطیلات نوروز برگزار کردیم و با این که هماهنگی‌ها دشوار بود با همکاری فدراسیون اردو برگزار شد. در این یک هفته‌ نیز با هدف شناسایی کارمان را انجام دادیم. با توجه به این که در این رده سنی تغییرات سریع است، سعی داشتیم شناسایی کمی انجام دهیم که 50 بازیکن در این اردو بودند و خروجی خوبی داشتیم.

سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال جوانان افزود: با توجه به این که هنوز شرایط بازیکنان در باشگاه‌هایشان مشخص نیست نمی‌توان از تعدا نفرات نهایی در اردو صحبت کنم. البته جا دارد از مربیان و باشگاه تشکر ویژه داشته باشم که با ما همکاری کردند و از این پس هم باید ببینیم کدام بازیکنان می‌توانند در کنار ما باشند که از آنها در اردو استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که شرایط جوانان برای حضور در جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند؟ گفت: میدانی به نام جهانی جایی است که بهترین‌های دنیا در آن حاضر هستند. کشورهای صاحب سبک بسکتبال سرمایه‌گذاری‌ خوبی در رده‌های پایه خود دارند، چرا که به خوبی می دانند حیات رشته‌های ورزشی به رشد رده‌های پایه بستگی دارد. کشورهای بزرگ دنیا با تدارکات ویژه‌ای راهی جام جهانی می‌شوند و با این شرایط هر چقدر برای جام جهانی کار کنیم باز هم کم است. باید بدانیم که بسکتبال آسیا با اروپا و آمریکا تفاوت و البته فاصله دارد و باید سعی کنیم تا کیفیت کار این بچه‌ها را بیشتر و بهتر کنیم تا در یونان نمایش خوبی داشته باشیم.

کوهیان افزود: البته جای تاکید دارد با تمام این شرایط معتقدم اگر برنامه‌ریزی مدون داشته باشیم مطمئنا در طولانی مدت کسب مقام در رده‌های پایه قابل دسترس است، چرا که ایران پتانسیل خوبی دارد و باید با برنامه و سرمایه‌گذاری‌ پیش برویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان در پاسخ به این سوال که در این اردو نقاط قوت و ضعف جوانان را در چه قسمت‌هایی دید؟ گفت: هنوز زود است در این باره صبت کنیم و باید به من فرصت بیشتری بدهید.

کوهیان درباره گروه تیم ملی جوانان در جام جهانی بیان کرد: به نظرم گروه‌ها در جام جهانی مشابه هستند. آمریکا که کلاسی متفاوت در بسکتبال دارد و به نظرم تفاوت چندانی نداشت، در گروه ما کرواسی است با یک تیم اروپایی دیگر. منظور من این است که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی شرایط خوبی دارند و رقابت با آنها دشوار است. برای خوب جنگیدن در جام جهانی باید آمادگی مناسبی داشته باشیم. با توجه به این که به نظر می‌رسد با نحوه جدید برگزاری مسابقات دو تیم از گروه صعود می‌کنند. مطمئنا کار دشوارتر خواهد بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان در پایان به اردوهای پیش‌بینی شده برای جوانان اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایمان را پیش‌بینی کردیم و خو‌شبختا‌نه فدراسیون هم همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. خب ما نمی‌توانیم همه جا اردو برگزار کنیم و مطمئنا ترکیه، مجارستان و صربستان برای ما قابل دسترس هستند و قصد داریم برای حضور در این کشورها رایزنی داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.