پیشنهاد سردبیر

فرمانده پلیس طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند سال 93 آغاز شد و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت.س راه آذربایجان غربی گفت: تلفات سوانح رانندگی جاده ای در طرح نوروزی امسال در استان 39 درصد نسبت به این طرح در سال گذشته کاهش یافت.

کاهش 39 درصدی تلفات سوانح رانندگی آذربایجان غربی در نوروز 94

طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفند سال 93 آغاز شد و تا 14 فروردین امسال ادامه داشت.

سرهنگ عباس فرمانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان کاهش، بسیار فراتر از هدف گذاری های انجام شده در خصوص کاهش تلفات تصادفات رانندگی در طرح نوروزی امسال بوده که امیدواریم این روند در طول سال نیز تداوم یابد.

وی اضافه کرد: هدف گذاری اولیه پلیس، کاهش 10 درصدی تلفات سوانح رانندگی در کشور و آذربایجان غربی بود که این رقم در پایان سفرهای نوروزی به 39 درصد در استان رسید.

وی اظهار کرد: در سفرهای نوروزی امسال در آذربایجان غربی 17 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند در حالیکه این رقم در مدت مشابه سال گذشته 28 نفر بود.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی از کاهش 39 درصدی تصادفات فوتی در استان در نوروز امسال خبر داد و گفت: در طرح نوروزی سال گذشته، 23 تصادف فوتی داشتیم که این رقم امسال به 14 تصادف رسید.

سرهنگ فرمانی در ادامه با اشاره به افزایش تصادفات جرحی در جاده های استان در طرح نوروزی امسال افزود: افزایش 43 درصدی تصادفات جرحی و 12 درصدی مصدومان رانندگی را در مدت اجرای این طرح در استان نسبت به طرح نوروزی سال گذشته شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: در مجموع 356 تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در جاده های آذربایجان غربی در مدت اجرای طرح نوروزی امسال اتفاق افتاد که 66 مورد بیشتر از طرح نوروزی سال گذشته بود.

وی با قدردانی از همراهی رانندگان و احتیاط بیشتر آنها در مدت اجرای طرح نوروزی در جاده های آذربایجان غربی اضافه کرد: نقش رسانه ها در آگاه سازی و اطلاع رسانی وضعیت جاده ها و هشیار کردن بیشتر رانندگان در طرح نوروزی امسال بسیار قابل توجه بود.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در ابتدای طرح شاهد رشد تصادفات در جاده های استان بودیم ولی با تداوم اجرای طرح و انجام اقدامات کنترلی و همراهی رسانه ها توانستیم این روند را بهبود بخشیده و به کاهش نزدیک به 40 درصدی تلفات تصادفات رانندگی برسیم.

550 نفر از کارکنان پلیس راه در طول اجرای طرح نوروزی سال 94، کنترل شبانه روزی جاده های آذربایجان غربی را بر عهده داشتند.

آذربایجان غربی در نوروز امسال میزبان صدها هزار نفر از هموطنان بود و جاده های پرترافیکی در این ایام داشت که با وجود این سفرها کاهش تلفات بسیار چشمگیر بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.