رییس کل نظام پزشکی در نامه ای به حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای و استقامت مردم ایران قدردانی کرد.

قدردانی رییس کل نظام پزشکی از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای

 به گزارش ایرنا از سازمان نظام پزشکی، در متن نامه علیرضا زالی آمده است: زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده کشورمان بخصوص دکتر ظریف وزیر امور خارجه و ایستادگی ملت شریف ایران با عزتمندی، موجبات یک تفاهم و توافق خردمندانه را فراهم آورد، به همین منظور باید قدردان هدایت ها و حمایت های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی، تلاش و نظارت دقیق حضرتعالی که بسترساز این موفقیت بود باشیم.

«جامعه خدوم پزشکی کشور در طول مدت تحریم های ظالمانه وضع شده علیه ملت شریف ایران به رغم همه سختی ها، بیشترین خدمات را ارائه داده و به عبارتی کم آسیب ترین حوزه بوده است، که این جز با فداکاری، ایثارگری و خدمات شبانه روزی و صبورانه تیم درمان امکان پذیر نبوده است. در طول این مدت جامعه پزشکی بر قله خود اتکایی ایستاد به طوری که تقریبا هیچ بیماری به خروج از کشور نیازی پیدا نکند.»

رییس کل نظام پزشکی در این نامه تصریح می کند: از دولت درخواست می کنیم با شرایط به وجود آمده در حوزه سلامت، مشکلات تحریم دارو و فناوری های دارویی، روش های نوین درمانی بخصوص در زمینه سرطان و بیماری های صعب العلاج و نشر بین المللی تحقیقات و دستاوردهای پزشکی را جزو اولویت های اصلی بداند.

زالی می افزاید: جامعه پزشکی کشور این آمادگی را دارد تا با تسهیل ارتباطات بین المللی و گسترش دیپلماسی عمومی با سایر ملل به تبادل دانش و تکنولوژی اقدام کرده وبا برگزاری یا حضور در کنگره های بین المللی، بر غنای علمی و عملی خود بیافزاید. همچنین پزشکان اعضای هیات علمی نیز آمادگی جذب و پذیرش دانشجوی بین المللی را خواهند داشت.

«این گونه خبرهای مثبت منشا بهره وری های اقتصادی و سیاسی است و موجبات نشاط اجتماعی را فراهم آورده و تاثیر آن در روحیه مردم به توسعه بهداشت روان و آرامش خاطر جامعه کمک خواهد کرد.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.