قدس آنلاین- تبریز:مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر این که زنان به‌عنوان مربیان نسل آینده کشور باید با اصول سبک زندگی اسلامی آشنایی کامل داشته باشند، رسالت اصلی مسوولان را تسهیل روند فراگیری آموزش‌های قرآنی بانوان عنوان کرد.

مسوولان روند فراگیری آموزش‌های قرآنی بانوان را تسهیل کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زهرا کرمانی  اظهار داشت: این استان در بخش بانوان از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار است اما آماده‌سازی و زمینه‌سازی برای بهره‎گیری از این توانمندی‌ها از نظر فکری و روحی باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی با تاکید براین که زنان به ‌عنوان مربیان نسل آینده کشور باید با اصول سبک زندگی اسلامی آشنایی کامل داشته باشند، رسالت اصلی مسوولان را تسهیل روند فراگیری آموزش‌های قرآنی به بانوان عنوان کرد.

کرمانی خاطرنشان کرد: زنان با فراگیری اصول سبک زندگی قرآنی می‌توانند روابط روزمره خود را در رابطه با همسرداری، تربیت فرزندان و ارتباط با دیگر افراد جامعه بهبود بخشیده و نهضتی بزرگ در اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه بیافرینند.

وی گفت: برای این که بتوانیم برنامه‌‎ای جامع و منسجم برای تربیت بانوان قرآنی داشته باشیم، باید به مولفه‌هایی که دراین برنامه‌ریزی موثر هستند نیز بپردازیم؛ برای نمونه می‌توان گفت که هرپدیده اجتماعی و فرهنگی در  هرمحلی که برگزار شود، یک سری پیامدها و تبعات بعدی دارد که به‌طور حتم برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قران در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز نیز ازاین امر مستثنی نیست.

وی افزود: با نگاهی به نتایج به‎دست‎آمده از مسابقات بانوان، مشاهده کردیم که بانوان این استان دررشته‎های موردمسابقه ازتوانایی و استعداد خوبی برخوردار بودند اما به‌خاطر اینکه قبل از برگزاری مسابقات، برنامه‎ریزی مناسبی برای آموزش اصول و راهکارهای ارائه هرچه بهتر محفوظات و استعدادهای موردنیاز برای آنان فراهم نشده و محفلی برای رفع‌اشکال، رفع استرس و تمرین تحت نظر اساتید اندیشیده نشده بود، این استان نتوانست استعدادهای بالقوه خود را به منصه ظهور برساند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی تأکید کرد: فعالیت‎ها و برنامه‎هایی که دررابطه با کتاب مقدس قرآن کریم اجرا می‎شود، ازآنجا که با فطرت اسلامی مردم مسلمان جامعه همخوانی و هماهنگی دارد، نوعی رجعت به فطرت انسانی بوده و به‎طوریقیین از استقبال و توجه آحاد مردم برخوردار خواهد بود؛ لذا اموربانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز تلاش خواهد کرد تا درسال جدید با رویکردی سازنده‎تر و پویاتر به بحث آموزش‌‎های قرآنی برای بانوان استان وارد شده و در راستای فرهنگ‎سازی سبک زندگی قرآنی دربین بانوان استان با همانگی‎های لازم با دستگاه‌‎های اجرایی مربوطه گام‌‎های اساسی بردارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
    0 0
    سرنوشت میلیاردها تومن کلاهبرداری ایشون چی شد؟