قدس آنلاین : اصفهان- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص توافق انجام شده بین ایران و کشور‌های 1+5 گفت: تفاهمی که در لوزان سوئیس بین ایران و کشور‌های 1+5 بسته شد ، براساس اصول، مبنا، توصیه‌ها و منویات مقام معظم رهبری و در چارچوب منافع نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

بیانیه لوزان در چارچوب منافع نظام جمهوری اسلامی ایران بود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عوض حیدر‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: ایران در توافق ژنو بر سر یک اقدام مشترک توافق کرد و گام نخست را در جهت خاتمه دادن به بحث پرونده هسته‌ای ایران برداشت و این به عنوان یک تفاهم نامه برای برداشت گام نهایی در پرونده هسته‌ای به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این توافق در مجموع جزو تصمیمات خوب نظام بود که در پی آن تمام حق و حقوق هسته‌ای و مطالبات مردم به رسیمت شناخته شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در تفاهمی که در لوزان سوئیس بین ایران و کشور‌های 1+5 بسته شد برای تمامی اختلافات راه حل مشترک در نظر گرفته شد و تا نگارش متن توافق نامه نهایی تنها یک قدم باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه موفقیت در توافق مشروط به پایبندی طرفین است، گفت: اگر طرف مقابل از تعهدات خود سرباز بزند به طور طبیعی جمهوری اسلامی ایران نیز می تواند تعهدات خود را زیر پا گذاشته، سانتیفیوژها را مجددا فعال کند و مانند گذشته به فعالیت های خود ادامه دهد.

حیدرپور بیان داشت: بیش از 90 درصد تحریم های اعمال شده بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل مساله هسته ای صورت پذیرفت از این رو به محض حل شدن بحث هسته ای ، باید تحریم ها به صورت یکجا برداشته شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.