قدس آنلاین : اصفهان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت : همه دست اندرکاران این جشنواره باید با همدلی و همزبانی با تمام توان تلاش نمایند تا دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در شأن اصفهان برگزار شود تا موضوع چگونگی غلبه بر بحران آب در کشور نهادینه شود .

پایان بازبینی آثار ارسالی به دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، هاشم امینی در سیزدهمین جلسه شورای سیاست گذاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب، موضوع مدیریت مصرف آب را یکی از رویکردهای مهم این جشنواره برشمرد و خاطرنشان ساخت : شرایط سخت بحران کم آبی در کشور ایجاب می کند که منابع و تقاضای آب در کشور به خوبی مدیریت شود تا نیازهای آب به صورت عادلانه پاسخ داده شود بر این اساس مسئله مدیریت مصرف آب یکی از راهبردهای اساسی این جشنواره محسوب می شود که انتظار می رود هنرمندان با ارسال آثار در تبیین این مسئله وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و نیز آبفا استان اصفهان را یاری نمایند .

وی نگاه ملی در برگزاری این جشنواره را بسیار حائز اهمیت خواند و اعلام کرد : دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب درست است که در اصفهان برگزار می شود اما باید به گونه ای اجرا شود تا چالش های موجود در بخش آب در اقصی نقاط کشور را به خوبی پوشش دهد و با ظرافت های هنری مصرف بهینه آب در تمام بخش ها تبیین گردد به طوریکه الگوی مناسب جهت مصرف بهینه آب ارائه گردد .

در ادامه سیدمهدی سیدین نیا رئیس حوزه هنری استان اصفهان پیرامون آثار ارسال جشنواره به دبیرخانه اعلام کرد : از 17 الی 27 اسفندماه سال گذشته که بازبینی آثار صورت گرفت آثار حدود 580 نفر به جشنواره ثبت گردید که در این راستا 112 فیلم داستانی ، 108 فیلم مستند و 27 فیلم انیمیشن و نیز بیش از 3 هزار حلقه عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید .

وی با اشاره به  پایان بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه تصریح کرد : پس از بازبینی آثار از 27 فیلم انیمیشن ارسالی 17 فیلم و نیز از 112 فیلم داستانی 21 فیلم و از 108 فیلم مستند 23 فیلم به جشنواره راه یافتند .

مدیر اجرایی جشنواره خاطرنشان ساخت : از 3 هزار حلقه عکس ارسالی به جشنواره باز بینی آن همچنان ادامه دارد تا در نهایت 100 حلقه آن به جشنواره راه یابد .

وی به آثار ارسالی هنرمندان دیگر کشورها به جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب پرداخت و اظهارداشت : آثار ارسالی هنرمندان دیگرکشورها به صورت غیررقابتی می باشد و برخی از کشورها از جمله مکزیک و صربستان آثارشان را به جشنواره ارسال نمودند و نیز انتظار می رود آلمان آثاری به این جشنواره ارسال نمایند که پیش بینی می شود آثار این هنرمندان در طول جشنواره به نمایش گذاشته شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.