فرمانده انتظامی استان سمنان از کاهش 12 درصدی سوانح رانندگی در جاده های این استان در مدت زمان اجرای طرح ترافیکی انتظامی نوروز 94 خبر داد.

سوانح رانندگی نوروز در جاده های استان سمنان 12 درصد کاهش یافت

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سردار محمدرضا میرزایی گفت: مجموع سوانح رانندگی در معابر شهری و جاده های این استان در طرح نوروزی امسال کاهش هشت درصدی داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیکی انتظامی نوروزی از بیست و پنجم اسفند 93 تا پانزدهم فروردین 94 خاطرنشان کرد: حضور گسترده ماموران پلیس و رعایت قانون از سوی رانندگان از عوامل کاهش سوانح رانندگی بوده است.

میرزایی واژگونی را مهمترین و بیشترین سانحه رانندگی رخ داده در جاده های استان سمنان در تعطیلات نوروزی امسال برشمرد و گفت: کویری بودن محورهای اصلی این استان خستگی و خواب آلودگی رانندگان را به همراه دارد که به انحراف وسایط نقلیه و واژگونی آنها منجر می شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان شعار امسال ناجا در طرح نوروزی را آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی عنوان کرد و افزود: همدلی مسوولان و مردم نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی در جامعه دارد.

حدود 60 درصد از سوانح رانندگی در استان سمنان را واژگونی تشکیل می دهد که ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به علت خواب آلودگی و خستگی علت اصلی آن است.

واژگونی اتوبوس در محور سرخه - آرادان روز هشتم فروردین با 2 کشته و 11 زخمی، مرگ یک تن در واژگونی پژو 206 در سیزدهمین روز از فروردین در محور دامغان - جندق و 9 فقره واژگونی خودرو در آخرین روز سال 93 از جمله این حوادث در سفرهای نوروزی امسال در جاده های استان سمنان بود.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.