سرپرست تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان گفت: تیم ملی بامداد روز چهارشنبه (19 فروردین) برای حضور در چهل و سومین دوره جام جهانی راهی کشور آمریکا می شود.

تیم ملی کشتی آزاد بامداد چهارشنبه راهی آمریکا می شود

 علی بیات در گفت و گو با ایرنا افزود: تیم ملی روز چهارشنبه پس از سفر به مسکو، راهی لس آنجلس محل برگزاری جام جهانی سال 2015 خواهد شد.

وی در پاسخ به این سووال که با توجه به آغاز رقابت ها در روز 22 فروردین، ملی پوشان فرصت کافی برای ریکاوری ندارند، گفت: تیم ملی سال گذشته نیز با این مشکل مواجه بود و ملی پوشان و کادر فنی به دلیل فشرده بودن سفر با مشکلات زیادی روبرو شدند.

بیات خاطرنشان کرد : تیم ملی روز پنجشنبه به لس آنجلس می رسد و روز جمعه مراسم وزن کشی رقابت ها است و مسابقات هم روزهای شنبه و یکشنبه (22 و 23فروردین) برگزار می شود. بعد از پایان مسابقات هم تیم ملی بلافاصله به ایران بازخواهد گشت.

وی در عین حال گفت : با وجود همه این مشکلات قصد داریم از عنوان قهرمانی ایران در این رقابت ها دفاع کنیم. در گروه ایران تیم جمهوری آذربایجان همانند کشتی فرنگی با تمام قوا برای قهرمانی به آمریکا خواهد آمد.

سرپرست تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ادامه داد: تیم های روسیه و آمریکا که در گروه یک قرار دارند ، بسیار قدرتمند هستند اما تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی می رود.

وی ادامه داد: تیم ملی کشتی آزاد ایران از هم اکنون برای المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل برنامه دارد و با آمادگی کامل در رقابت های مختلف شرکت می کند.

در گروه یک جام جهانی کشتی آزاد سال 2015 تیم های روسیه، آمریکا، کوبا و مغولستان و در گروه دوم هم ایران، جمهوری آذربایجان، بلاروس و ترکیه حضور دارند.



*ترکیب تیم ایران در این رقابت ها به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: حسن رحیمی و یونس سرمستی

61 کیلوگرم: ایمان صادقی و بهنام احسان پور

65 کیلوگرم: سید احمد محمدی

70 کیلوگرم: حسن یزدانی

74 کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه و پیمان یاراحمدی

86 کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار و علی رضا کریمی

97 کیلوگرم: رضا یزدانی و محمد حسین محمدیان

125 کیلوگرم: کمیل قاسمی و پرویز هادی

پیکارهای جام جهانی کشتی شکل و شمایلی کاملا متفاوت با مسابقه های کشتی قهرمانی جهان دارد و با سبک و سیاق خاص و به صورت تیم به تیم برگزار می شود. بنیان و سنگ بنای این پیکارها از سال 1973 و با پیشنهاد آمریکایی ها و موافقت اتحادیه جهانی کشتی (فیلا سابق) در شهر تولیدو آمریکا گذاشته شد ولی باید گفت این مسابقات از نظر مرتبه و اعتبار در سطح پایین تری در مقایسه با مسابقه های کشتی قهرمانی جهان قرار دارند.

از آغاز رقابت های جام جهانی تا به امروز، بیشترین میزبانی به نام آمریکایی ها نوشته شده و آنان در دهه های 90 ،80 ،70 و 2000 میلادی، بارها این مسابقه ها را در شهرهای تولیدو، چاتانوگا، استیل واتر، اسپوکن، فیرفاکس، سیاتل، بالتیمور و بویزی میزبانی کرده اند و در این بین، شهر تولیدو در ایالت اوهایو و یکی از شهرهای کشتی خیز آمریکا 17 بار میزبان این رقابت ها بوده و از این حیث، پیشگام و رکورددار است.

شهر تولیدو آمریکا همچنین سال 1966 پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان را برگزار کرده بود.

در 42 سال برگزاری مسابقه های جام جهانی کشتی آزاد، علاوه بر آمریکایی ها که بیشترین نقش و سهم را در میزبانی این مسابقه ها داشته اند، روس ها و ایرانی ها نیز چند بار میزبان بوده اند و در کنار آنها جمهوری آذربایجان (دو بار) و اسپانیا، مغولستان، کانادا و ازبکستان هر کدام یک بار میزبان رقابت های جام جهانی کشتی آزاد بوده اند.

در طول تاریخ 42 سال اخیر پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، 15 قهرمانی به نام اتحاد جماهیر شوروی سابق (قبل از فروپاشی این کشور) نوشته شده و 13 قهرمانی برای آمریکا رقم خورده است.

پس از این دو کشور پیشتاز و پیشگام در رقابت های جام جهانی، کشورهای روسیه، ایران، جمهوری آذربایجان و کوبا به ترتیب 6،5 ، 2 و یک مقام قهرمانی در این مسابقه ها دارند.

تیم ایران در سالهای 1996 در تهران، 2006 در ساری، 2012 در باکو، 2013 در تهران و 2014 در لس آنجلس در جام جهانی کشتی آزاد قهرمان شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.