قدس آنلاین - تبریز : نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برون رفت از مشکلات و خشکسالی های اخیر و جلوگیری از مهاجرت، با نگاه نوین به کشاورزی به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم .

متاسفانه هنوز از سیستم سنتی در کشاورزی استفاده می کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز ، محمد حسن نژاد در جمع باغداران ایری سفلی اظهارداشت: اقتصاد کشور ما برپایه کشاورزی بنا نهاده شده و با توجه به خشکسالی های اخیر در کشور باید نگاه جدید به این بخش داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه هنوز از سیستم سنتی در کشاورزی استفاده می کنیم و ضروری است سازمان جهاد کشاورزی کشاورزان را با دانش و امکانات روز دنیا آشنا سازد. این نماینده مجلس توجه ویژه به زیرساخت های کشاورزی را در رونق تولید مهم دانست و گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون ادوات کشاورزی سهم عمده ای در بهبود محصولات کشاورزی و نقش آفرینی کشاورزی در صادرات غیر نفتی می تواند داشته باشد.

حسن نژاد افزود: در کنار صنعتی شدن کشاورزی، توجه به نقاط روستایی به عنوان کانون اصلی تولیدات کشاورزی در رونق اقتصادی کشور امری حیاتی است.

وی تاکید کرد: بهینه سازی مصرف آب با توسعه کانال های آبیاری و حمایت ویژه از کشاورزان می تواند از هدر رفت آب کشاورزی جلوگیری کند.

حسن نژاد از کشاورزان خواست برای جلوگیری از خسارات احتمالی سرمازدگی نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و بهره مندی از مزایای آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.