قدس آنلاین- تبریز: معاون نظارت وبازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی از کاهش 30درصدی تخلفات کشف شده در طرح نظارتی نوروز 94 درمقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش 30 درصدی تخلفات بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان‌شرقی/ گرانفروشی در صدر تخلفات

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل عطاپور اظهار داشت: تاکنون بیش از 27 هزار و 792 مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان صورت گرفته و در نتیجه آن  افزون بر یک هزار و 404  مورد تخلف کشف گردیده که حاکی از کاهش 30 درصدی تخلفات کشف شده نسبت به مدت مشابه سال قبل می باشد. همچنین بررسی تخلفات کشف شده نیز حاکی از کاهش 50 درصدی تخلف گرانفروشی می باشد که این مهم در سایه وجود ثبات نسبی در بازار و تمهیدات و برنامه ریزی های  بعمل آمده و تغییر در رویکردها و اقدامات پیشگیرانه از طریق اطلاع رسانی و حضور فعال و شبانه روزی محسوس و نامحسوس بازرسان در سطح بازار استان اتفاق افتاده و بستر انجام تخلفات در سطح بازار و بنگاههای اقتصادی برای متخلفان  ناامن گردیده است.

درخصوص شکایات و گزارشات مردمی نیز وی از کاهش 17 درصدی گزارشات دریافتی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداده و  با بیان اینکه بخشی از این بازرسی ها به صورت مشترک و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا ودارو، صداوسیما، سازمان حمل ونقل وپایانه ها، اتاق اصناف و... صورت گرفته است، افزود : بیشترین پرونده های تخلف مربوط به البسه و پوشاک و میوه وتره بار بوده واز نظر فراوانی تخلفات کشف شده تخلف عدم درج قیمت و گرانفروشی در صدر تخلفات قرارداشته اند.

عطاپور همچنین به اقدامات نظارتی صورت گرفته در بخش خدمات عمومی نیزاشاره کرده و اظهار داشت: در این بخش بیشترین بازرسی ها از  قالیشویی ها، خشکشویی ها، غذاخوریها ورستوران های بین راهی صورت گرفته و با متخلفین برخورد قانونی لازم انجام و برای 300واحد متخلف در سطح استان نیز پرونده تخلفاتی تشکیل گردیده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.