معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: هفته بزرگداشت مقام زن فرصتی برای تبیین و ترویج ابعاد یک الگوی کامل از زن مسلمان است.

هفته زن فرصتی برای ترویج الگوی کامل زن مسلمان است

علی صادقی روز سه شنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام زن و روز مادر افزود: زن مسلمان به عنوان مظهر موفقیت زن در دنیا در قالب مادر در خدمت بی منت به خانواده و در حوزه اجتماعی با تاثیرگذاری شاخص مطرح است.

وی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی برای این ایام نباید محدود به اقدامات و فعالیتهای کلیشه ای و تکراری شد بلکه باید طرحها و برنامه هایی نوآورانه و خلاقانه در این زمینه و مرتبط با نامگذاری سال با عنوان 'دولت و ملت، همدلی و همزبانی' ارائه و انجام شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از سویی باید جهتگیری فرهنگی این هفته با شعار سال در فضاسازیها مشخص و موثر باشد.

وی افزود: باید در بسترسازی رسانه ای که طی این هفته صورت می گیرد سهم و نقش زن مسلمان در عرصه های خانوادگی و اجتماعی که در واقع تعارضی با هم ندارند نیز تبیین شود.

صادقی ادامه داد: برنامه های خوبی برای این ایام از سوی دستگاهها و بخشهای مختلف طراحی شده اما مهم اجرا و نظارت لازم بر آن است لذا باید همه در هماهنگی و تعامل به درستی اجرا شوند.

وی با تاکید بر حضور تشکلهای مردم نهاد در طراحی و اجرای برنامه های این هفته گفت: نباید این برنامه ها محدود به دستگاههای دولتی شود بلکه باید از توان و ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره برد.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نتایج نظرسنجی اخیر از وضعیت اجتماعی جامعه ایران نیز اظهارداشت: بر این اساس پنج گروه به عنوان گروههای مرجع و مورد اعتماد جامعه مطرح شده اند که معلمان، پزشکان و اساتید از جمله آنها هستند.

وی افزود: باید در جهت تکریم و معرفی چهره های شاخص بانوان در این حوزه هم اقدام و توجه شود ضمن آنکه به گروههایی همچون زنان سرپرست خانوار نیز باید پرداخته شود.

صادقی تاکید کرد: مدیران دستگاههای مسوول بطور مستقیم اجرای این برنامه ها را پیگیری و نظارت کنند تا حداقل دین خود را نسبت به نیمی از جامع که کمتر مورد توجه قرار گرفته و یا دیده نشده اند ادا نمایند.

21 فروردین ماه امسال مصادف با سالروز تولد حضرت فاطمه(س)، روز زن و مادر و نیز آغاز هفته بزرگداشت مقام زن است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.