مرتضی سرمدی قایم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه و در پنجمین ایستگاه سفر منطقه ای خود در راس هیاتی وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران وارد لبنان شد

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در مراسم استقبال از فرستاده رییس جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه بین المللی بیروت، محمد فتحعلی سفیر ایران در لبنان و مسئولان نهادها و سازمان های ایرانی مقیم این کشور حضور یافتند.

سرمدی قرار است در این سفر دو روزه با مقامات ارشد دولتی، سیاسی، حزبی و مذهبی لبنان از جمله تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رییس مجلس و جبران باسیل وزیر خارجه این کشور گفت وگو کند.

وی قبل از لبنان به کشورهای عمان، عراق، تونس و الجزایر سفر کرده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری قرار است در دیدار با مقامات لبنانی آنها را در جریان روند ماراتن مذاکرات هسته ای و بیانیه هسته ای که پنجشنبه هفته گذشته در سوییس منتشر شد، قرار دهد.

علاوه بر بررسی راه های گسترش روابط و مناسبات تهران و بیروت، تبادل نظر در خصوص تحولات منطقه و جهان به ویژه پرونده های یمن و سوریه و مبارزه با تروریست های تکفیری در دستور کار دیدارهای سرمدی با مقامات ارشد لبنانی قرار دارد.

قایم مقام وزیر امور خارجه قرار است برنامه کاری خود در لبنان را با حضوردر روضه الشهدای مقاومت اسلامی لبنان در منطقه الغبیری ضاحیه جنوبی بیروت برای تجلیل از شهدا به ویژه فرمانده بزرگ حاج عماد مغنیه با قرائت فاتحه و نثار تاج گل آغاز کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.