۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 275064

بهای نفت در بازار‌های جهانی امروز (چهارشنبه) پس از انتشار گزارش تولید بی‌سابقه روزانه 10.3 میلیون بشکه‌ای عربستان در ماه مارس کاهش یافت.


بهای نفت کاهش یافت

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، کاهش قیمت نفت در شرایطی است که بهای نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت، بطوریکه قیمت نفت خام آمریکا در پی آمار مثبت اشتغال و پیش‌بینی‌های دولت برای کاهش رشد تولید نفت و افزایش تقاضای جهانی به بالاترین سطح سال 2015 نزدیک شد.

علی‌النعیمی وزیر نفت عربستان اواخر روز گذشته به خبرنگاران گفت: آمار تولید روزانه 10 میلیون و 300 هزار بشکه‌ای عربستان در ماه مارس رکورد 10.2 میلیون بشکه‌ای این کشور در اوت 2013 را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

بهای نفت برنت برای تحویل در ماه می با 73 سنت کاهش 58 دلار و 37 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا برای تحویل در همین ماه با بیش از 1 دلار کاهش به 51 دلار و 96 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت و نفت آمریکا هر دو از ژوئن سال گذشته تاکنون حدود 50 درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

علی‌ النعیمی وزیر نفت عربستان به دلیل افزایش تولید نفت این کشور در ماه گذشته اشاره نکرد.

وی طی سخنانی در ریاض گفت که تولید نفت عربستان احتمالا در محدوده 10 میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند.

النعیمی همچنین اعلام کرد: عربستان آماده افزایش قیمت نفت است ولی در صورتی که دیگر تولید‌کنندگان خارج از سازمان کشور‌های صادر‌کننده نفت (اوپک) نیز به این حرکت بپیوندند.

شاخص دلار آمریکا که واحد پولی این کشور را در برابر سبد دیگر ارزها ارزشگذاری می‌کند روز سه‌شنبه 1.22 درصد افزایش یافت و روند صعودی خود را از سر گرفت که باعث فشار روی قیمت نفت شد.

در همین حال شرکت رویال داچ شل در حال گفتگوی پیشرفته برای خرید شرکت بی جی گروپ در اولین ادغام بزرگ نفتی از اوایل دهه 2000 تاکنون برای ادامه دادن به پیشتازی جهانی خود در تولید گاز طبیعی و برطرف‌ کردن شکاف با اکسون موبیل بزرگ‌ترین شرکت نفتی مستقل جهان است.

آمار موسسه نفتی آمریکا با بالا‌بردن آمار تولید عربستان نشان داد که ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 12 میلیون و 200 هزار بشکه افزایش یافته در حالیکه تحلیلگران انتظار یک افزایش سه میلیون و 400 هزار بشکه‌ای را داشتند.

موسسه نفتی آمریکا گزارش هفتگی خود درباره ذخایر این کشور را امروز منتشر می‌کند.

بن لی برون تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: ما باید شاهد یک روند صعودی بزرگ در تقاضا برای جبران این مقدار از عرضه باشیم. در حال حاضر بازار نفت اشباع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.