پیشنهاد سردبیر

۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 275132

قدس آنلاین- تبریز: فرمانده انتظامي شهرستان مرند از دستگيري2 نفر سارق به عنف در اين شهرستان خبر داد.

دستگيري سارقان به عنف در مرند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علي طاحوني  اظهار داشت: در پي وقوع يک فقره سرقت به عنف طلاجات از منزل زني نابينا در يکي از روستاهاي شهرستان مرند موضوع جهت رسيدگي در دستور کار مأموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات دقيق 2 نفر سارق به عنف را شناسايي و دستگير کردند.

سرهنگ علي طاحوني تصريح کرد: متهمان پس از دستگيري به پليس آگاهي انتقال و در بازجويي هاي بعمل آمده به سرقت طلاجات از منزل زن نابينا اعتراف و در اين راستا يک نفر مالخر با هويت معلوم نيز شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مرند در پايان ضمن اشاره به اينکه متهمان با تشکيل پرونده تحويل مقامات قضايي شدند به مردم توصيه کرد:

ــ از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متكدي، فالگير، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنيد چه بسا متكديان بظاهر ناقص ‏العضو ولي از سارقان زبردست و يا مخبر سارقان باشند. به محض مشاهده موارد مشكوك در اين خصوص پليس را در جريان بگذاريد.

ــ چنانچه فرد يا افرادى داراي معلوليت جسمي (ناشنوايي، نابينايي، نقص عضو و يا بيماري) داريد از تنها گذاشتن آنها در منزل واز نگهداري اشياء قيمتي در منزل اين گونه افراد خودداري نمائيد.

ــ در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدك، توپي قفل درهاي ورودي را عوض كنيد.

ـ از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسى خوددارى نمائيد.

ــ قفل در ورودى منزلتان را به نحوى نصب نمائيد كه قسمت توپى آن همسطح بدنه در باشد و در صورت عدم امكان لوله‏اى را كه طول آن كوتاهتر از طول كليد باشد، به دور آن جوش دهيد.

ــ با نصب چشمى بر روى در ورودى مانع از غافلگير شدن خود و اعضاء خانواده خود شويد.

ــ در مواقعى كه مجبور به نگهدارى موقت وجوه نقد يا اشياء قيمتى در داخل منزل هستيد، از پنهان نمودن آن بصورت يك‏جا خوددارى نمائيد و حتى الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده كنيد.

ـ براى چراغ اتاق‏هائى كه پنجره آن از بيرون ديده مي‏شود كليدهاى زمان‏دار خودكار تهيه كنيد تا خاموش بودن آن سبب جلب توجه سارقان نگردد و در مواقع خالى بودن منزل از روشن گذاشتن لامپ يك اتاق بمدت طولانى و مستمر خوددارى نمائيد.

ــ زنگ‏هاى بي‏وقت و بي‏مورد تلفن و منزل را بعنوان زنگ خطر تلقى كنيد.

ــ به هنگام خروج از منزل تمامى پرده‏ ها و كركره ‏ها را نكشيد برخى از آنها را به همان صورتى بگذاريد كه در حالت عادى از آنها استفاده مي‏كنيد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.