۲۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
کد خبر: 275368

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: تلاش می کنیم حتی زودتر از سه ماه به نتیجه برسیم ولی اگر آن توافقی که مطلوب رهبری حاصل نشود قطعا گرفتار زمان نخواهیم شد و اگر لازم باشد توافق را تمدید می کنیم.

اگر توافق مطلوب رهبر انقلاب حاصل نشود...

سیدعباس عراقچی در گفتگو با خبر 21 سیما گفت: تشکر می کنم از فرمایشات بسیار دقیق و حکیمانه مقام معظم رهبری، هم از باب رهنمودهایی که دادند، هم از باب خطوطی که ترسیم فرمودند و هم از بابت اعتمادی که به تیم مذاکره کننده ابراز کردند که واقعا باعث دلگرمی و قوت قلب ماست.

وی گفت: ایشان همانطور که فرمودند در طول مذاکرات در 15-16 ماه گذشته همواره خطوط کلی و خط قرمزهایی را که مدنظرشان بوده است ابلاغ کرده بودند و ما همواره سعی کردیم در چارچوب این خط قرمزها و در چارچوب این مطالبات کلانی که ایشان در مذاکرات داشتند، حرکت کنیم و همواره این فرمایشات نصب العین ما در مذاکرات بوده است و در آینده هم به همین شکل خواهد بود.

عراقچی با بیان اینکه ما دقیقا در چارچوب فرمایشات ایشان حرکت می کنیم افزود: دقیقا راهنمایی هایی را که ایشان فرمودند و دیدگاه ها و خطوطی را که ترسیم کردند در همان چارچوب حرکت کردیم و در آینده هم حرکت خواهیم کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: نکته مهمی که ایشان اشاره کردند این است که ما در سه ماه آینده باید برسیم به جزئیات راه حل هایی که اخیرا در دور اخیر پیدا شده و این کار بسیار پیچیده و دقیق و مشکلی است.

عراقچی افزود : هنوز ما در موقعیتی نیستیم که بگوییم توافق داریم و یک توافق تضمین شده است، بنابراین حتماً باید آن توافقی که یک توافق خوب و ایده آل از نظر جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید ، حقوق مردم ایران را تضمین کند ، عزت و استقلال ایران را تضمین کند ؛ چنین توافقی حتما باید باشد و در این جهت حرکت خواهیم کرد .

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند خودمان را اسیر زمان و محصور زمان نخواهیم کرد ؛ اگر در این سه ماه به توافقی برسیم تلاش خودمان را خواهیم کرد و حتی تلاش خواهیم کرد که حتی زودتر از سه ماه به نتیجه برسیم ولی اگر آن توافقی که مطلوب مقام معظم رهبری حاصل نشود قطعا گرفتار زمان نخواهیم شد و حتماً اگر لازم باشد زمان را تمدید خواهیم کرد .

عراقچی در پاسخ به این سوال که مقام معظم رهبری مطلع کردن مردم و نخبگان را مصداق همدلی مردم و مسئولان خواندند ؛ شما برای تحقق این کار چه پیشنهادهایی دارید گفت : این اصل همیشه راهنمای ما بوده است و همواره سعی کردیم که هم مردم و هم نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهیم .

وی افزود : بلافاصله پس از بازگشت از مذاکرات اخیر در لوزان، بنده خدمت بینندگان رسیدم ، فردای آن روز دکتر ظریف صحبت های مبسوط و طولانی در سیما داشت و تمام جزئیات را تشریح کرد و امشب هم دکتر صالحی با مردم صحبت می کند .

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت : این منش ما حتماً در روزهای آینده هم خواهد بود ؛ ما حتماً استقبال می کنیم از انتقاد های منصفانه ودلسوزانه ای که با هدف کمک به ما صورت می گیرد و حتماً جلساتی را در سطوح مختلف با قشرهای مختلف خواهیم گذاشت .

عراقچی افزود : تلاش خواهیم کرد راه حل هایی که وجود دارد به اشتراک فکری بگذاریم و از دیدگاههای همه عزیزان و نخبگان بخصوص کسانی که دغدغه دارند، استفاده کنیم تا بتوانیم به بهترین راه حل هایی برسیم که در توافق مورد استفاده واقع شود .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.