۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 275481

قدس آنلاین: اکثریت قریب به اتفاق افراد دست کم یک بار در هفته نگران و مضطرب می شوند که نتیجه اش بروز دلشوره، بی خوابی، افسردگی، دردهای جسمی مزمن و فلج کامل بدن است. متخصصان باور دارند در دنیای امروز که سرشار از استرس و فشارهای روحی و جسمی است می توان با اجرای چند توصیه ساده بر نگرانی و اضطراب غلبه کرد و به آرامش و موفقیت دست یافت. 

هفت راهکار برای از میان بردن نگرانی و اضطراب

1- اقدام کنید

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، نگران کمبود پول در دوران بازنشستگی هستید؟ نگرانی تان به جا است، زیرا کمبود پول در دوران بازنشستگی باعث بروز مشکلات عدیده می شود. اما ترس و نگرانی باید باعث افزایش انگیزه شود تا روش های کسب اطلاعات، سرمایه گذاری و کارآفرینی را بیاموزید. وقت تان را با نگران بودن و ترسیدن هدر ندهید. برای افزایش درآمد، اطلاعات و مهارت های تان تلاش کنید.

2- پذیرفتن و برنامه ریزی کردن

منتظر دریافت نتیجه آزمایش های پزشکی خود یا یکی از اعضای خانواده هستید؟ نگران و مضطرب بودن طبیعی و اجتناب ناپذیر است، اما با پذیرفتن شرایط و برنامه ریزی کردن می توان نگرانی ها را کنترل کرد. بهترین راه مدیریت اضطراب، کسب اطلاعات از طریق مطالعه و گفت و گو با پزشک، اعضای خانواده و دوستان است.

3- انتخاب اهداف

به یاد داشته باشید که فکر کردن بیش از اندازه به نگرانی ها بی فایده است و تاثیر منفی بر روح و روان تان می گذارد. نگرانی و اضطراب می توانند شما را از یافتن راه حل های صحیح باز دارند. از خود درباره ریشه نگرانی ها بپرسید. بهترین روش مقابله با نگرانی و اضطراب، انتخاب اهداف و تلاش کردن برای دست یافتن به آنها است.

4- زمان خاصی را به نگران بودن اختصاص دهید.

برای نگران بودن زمانی خاص در نظر بگیرید. به عنوان مثال، هر روز صبح 10 دقیقه را به نگران بودن اختصاص دهید. پس از آن، با سرگرم کردن خود اجازه ندهید نگرانی و اضطراب تمرکز تان را از میان ببرند.  

5- منحرف کردن ذهن

یکی از بهترین راه های از بین بردن نگرانی، منحرف کردن ذهن است. از خانه خارج شوید و به رستوران یا سینما بروید. ورزش کردن نیز مفید است. در صورت امکان آخر هفته ها به خارج شهر سفر کنید و از طبیعت لذت ببرید. 

6- تمدد اعصاب

به موسیقی مورد علاقه تان گوش کنید. انجام دادن فعالیت های مختلف مانند بافتنی بافتن، دوچرخه سواری کردن و اجرای تکنیک های تنفس عمیق آرام تان می کند.

7- مراجعه به پزشک

اگر نگرانی و اضطراب، شما یا یکی از اعضای خانواده تان را زمین گیر، افسرده و نا امید کرده است باید به متخصص مشاوره و روان پزشک مراجعه کنید تا از بروز بیماری های مختلف جلوگیری کنید.  یافته های دانشمندان نشان داده اند که علایم و نشانه های مختلف مانند سردرد، خستگی مفرط یا حالت تهوع با نگرانی و اضطراب تشدید می شوند. پزشکان معتقدند، نگرانی و اضطراب شدید می توانند زمینه بروز بیماری های روحی و جسمی را فراهم کنند. مشاوره، روان و دارو درمانی بهترین راه کنترل و درمان این اختلالات است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.