وزیر صنعت، معدن و تجارت روز شنبه در بازدید از مجتمع ذوب آهن پاسارگاد شهرستان کوارفارس بر شتاب بخشی به عملیات اجرایی فاز دوم این واحد صنعتی با بهره گیری از اعتبارات صندوق توسعه ملی تاکید کرد.

تاکید وزیر صنعت بر شتاب در ساخت فاز دوم ذوب آهن کوار فارس

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا نعمت زاده در این بازدید به واحد تولید شمش فولاد در این مجتمع صنعتی که در جنوب شیراز واقع شده رفت و از سرگیری تولید در این واحد صنعتی را که به دلیل تامین نشدن مواد اولیه متوقف است، خواستار شد.

نعمت زاده در این بازدید خطاب به مدیران مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد گفت که فرایند تولید در این واحد صنعتی نباید تعطیل می شد و از روش های ممکن در این مسیر بهره گرفته می شد.

فعالیت این مجتمع صنعتی سال 92 با راه اندازی خط تولید شمش فولادی آغاز به کار کرد و مدتی بعد به دلیل تامین نشدن مواد اولیه متوقف شد.

ظرفیت تولید سالانه این مجتمع در زمان فعالیت یک میلیون و 500 هزار تن اعلام شد که در برنامه ریزی صورت گرفته این ظرفیت تا پنج میلیون تن شمش فولادی در سال قابل افزایش است.

گفته شده که این واحد صنعتی به طور مستقیم برای 800 نفر اشتغالزایی کرده است.

وزیرصنعت،معدن و تجارت در ادامه این بازدید بر اولویت دادن به راه اندازی خط تولید آهن اسفنجی این مجتمع صنعتی تاکید کرد و گفت: باید سازوکارهای لازم برای بهره مندی این طرح از اعتبارات صندوق توسعه ملی هرچه سریعتر طی شود.

علی همتی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس دی ماه 93 در نشست خبری گفته بود: حدود 100 واحد صنعتی استان فارس که در شرایط تعطیل، نیمه تعطیل و یا رکود فعالیت هستند مشکل کمبود نقدینگی و منابع مالی دارند که آنها را به صندوق توسعه ملی معرفی کرده ایم.

تاسیسات مربوط به تولید آهن اسفنجی در مجتمع ذوب آهن پاسارگاد کوار در مقطع کنونی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهرستان کوار در فاصله 30 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح شنبه برای بازدید از چند طرح صنعتی و معدنی به استان فارس سفر کرده است، پس از بازدید از مجتمع ذوب آهن پاسارگاد کوار رهسپار شهرستان نی ریز در شرق فارس شد.

نعمت زاده در ادامه سفر به استان فارس از عملیات اجرایی ساخت مجتمع صنعتی فولاد نی ریز با ظرفیت تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی بازدید می کند.

این مجتمع در مقطع کنونی 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیازمند بهره گیری از اعتبارات و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تکمیل و بهره برداری است.

بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یکروزه همچنین از منطقه حفاظت شده زیست محیطی بهرام گور در شهرستان نی ریز که دربرگیرنده ذخایر معدنی است بازدید می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس پیش از این گفته بود: در ارتباط با معادن منطقه بهرام گور، با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست، یک تفاهمنامه سه جانبه بین ایمیدرو(گسترش و نوسازی صنایع) ، سازمان صنعت، معدن و تجارت و استانداری فارس برای مطالعات هوایی ژئوفیزیک این منطقه به وسعت 409 هزار هکتار منعقد خواهد شد.

همتی ادامه داد: گفته شده است که دنباله معادن گل گهر استان کرمان، در محدوده استان فارس تعدادی معادن وجود دارد که نتایج مطالعات منطقه بهرام گور مشخص خواهد کرد چه میزان ذخایر از چه نوع مواد معدنی وجود دارد و این که بهره برداری از این معادن، مقرون به صرفه است یا خیر.

بازدید از معادن ده بید در شهرستان خرم بید در شمال فارس از برنامه های سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان فارس است.

نعمت زاده بعد از ظهر شنبه نیز از کارخانه نیتل پارس و بایرکس فارس در منطقه ویژه اقتصادی و کارخانه های زرین غزال، فاتح صنعت کیمیا و بالان صنعت در شهرک صنعتی شیراز بازدید می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.