قدس آنلاین یزد - مدير كل امور خانواده و بانوان استانداري يزد گفت : يكهزار ويژه ‎‎برنامه در هفته زن دراستان یزد برگزار می شود

هزار ويژه‎‎ برنامه در هفته زن در استان یزد برگزارمی شود

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، فخرالسادات خامسي به مناسبت هفته زن در جمع اصحاب رسانه ضمن تبريك ميلاد حضرت زهرا(س)، آن حضرت را الگوي تمام انسان‎‎ها در تمام اعصار خواند و اظهار داشت : حضرت زهرا(س) به لحاظ برخورداري از وي‍ژگي‎‎هاي برجسته‏‏ ي معنوي مختص زمان و عصر خاصي نيستند.

 

وي افزود : امسال، سال پيروي عملي از تمام ابعاد شخصيتي و زندگي آن حضرت می  باشد وامید است  با تاسي به دخت رسول اكرم(ص) همه مردم به ويژه مسلمانان و بالاخص بانوان به كمال و سعادت دست يابند.

 

خامسي با اشاره به اعلام نزديك به يك‏‏هزار ويژه‏‏برنامه از سوي نهادها، سازمان‎‎ها و دستگاه‎‎هاي مختلف استان به اين دفتر به مناسبت هفته گراميداشت مقام زن، به طور عام به برنامه‎‎هايي مانند جشن و مولودي‎‎خواني در ادارات و محلات كه بعضاً برگزار و برخي نيز در طول اين هفته برگزار خواهد شد، اشاره كرد.

 

وي همچنين برگزاري كلاس‎‎هاي آموزشي و مشاوره‎‎اي در زمينه‎‎هاي مهارت‏‏هاي زندگي، خانواده و غيره، تجليل از كارمندان زن نمونه و خانواده شهداء، برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي و ورزشي، ارائه خدمات مشاوره‎‎اي به بانوان، اعزام كاروان‎‎هاي زيارتي و سياحتي، ديدار با سالمندان، كارمندان و معلولان زن و برنامه‎‎هاي كوه‌نوردي و كويرنوردي، به عنوان ديگر برنامه‎‎هاي عمومي اين هفته اشاره كرد.

 

گفتمان‏‏هاي ديني و نشست‎‎هاي فرهنگي، برگزاري نمايشگاه‏‏هاي متعدد عرضه دستاوردها و توليدات زنان، اجراي طرح‎‎هاي حرفه‎‎آموزي، خودكفايي و اشتغال، ويزيت رايگان بانوان در برخي شهرستان‎‎ها و روستاها و ديدار با ائمه جمعه و خانواده‎‎هاي شهدا، نيز از ديگر برنامه‎‎هاي مورد اشاره اين مقام مسئول بود.

 

مدير كل امور خانواده و بانوان استانداري همچنين با اشاره به ويژه‎‎برنامه‎‎هاي خاص اين ايام، گفت: با توجه به سالروز ميلاد حضرت زهرا(س) در روز گذشته برخي از اين برنامه‎‎ها برگزار شده و برخي نيز در طول هفته برگزار خواهد شد.

 

وي در همين رابطه از برگزاري همايش تجليل از مادران و همسران شهداء، برگزاري جشن‏‏هاي نگين آفرينش در پارك‏‏هاي كوهستان و شهداي هفتم تير شهر يزد، نورافشاني در شب ولادت دخت نبي(س) در مناطق مختلف، برگزاري اولين دوره كوه‎‎گشت خانوادگي و برگزاري كارگاه طب سنتي ويژه بانوان خبر داد.

 

وي در ادامه خاطرنشان ساخت : اعزام جمعي از بانوان فرهيخته و مديران زن توانمند استان جهت شركت در همايش همسر امام به تهران و نيز نشست مشاوران فرماندارن استان در شهرستان خاتم در روز يكشنبه 23 فروردين‌ماه، تجليل از زنان برگزيده استان و نيز برگزاري جشن گل‎‎واژه‏‏ آفرينش با حضور استاندار محترم در سينما دانش‌آموز از ساعت 9 تا 11:30 روز دوشنبه 24 فروردين‎‎ماه، از برنامه‏هاي خاص هفته زن در استان است.

 

خامسي همچنين با اشاره به امكان بازديد رايگان زنان از ابنيه و آثار تاريخي استان در روز دوشنبه 24 فروردين‎‎ماه، از برگزاري جشنواره فرهنگي ورزشي دختران فاطمي در محل سالن شهيد صدوقي يزد از ساعت 8:30 تا 11:30 روز سه شنبه 25 فروردين‌ماه و نيز برگزاري جشنواره اسطوره‎‎هاي صبر و مقاومت با حضور خانواده شهدا، ايثارگران و جانبازان در محل فرهنگسراي شهرداري در اين روز خبر داد.

 

وي ديدار با 650 نفر از همسران شهدا در طول هفته زن و برگزاري نشست مشاوران امور بانوان فرمانداري‎‎هاي استان با استاندار در روز پنجشنبه 27 فروردين‌ماه را از ديگر اين برنامه‏‏ها ذكر كرد.

 

وي سرويس دهي خاص سازمان انتقال خون استان به بانوان در ايام هفته زن، برگزاري كلاس‎‎هاي حرفه‎‎آموزي رايگان و برگزاري جشنواره هنرهاي دستي در ميبد، همايش بزرگ مديريت خانواده و زندگي پرنشاط در اشكذر، برپايي بازارچه كارآفريني در اردكان، برگزاري جشنواره بازي‎‎هاي بومي محلي و بازرچه توليدات محلي در شهرستان خاتم و افتتاح مجموعه فرهنگي اموزشي بانوان در مهريز را هم از ويژه برنامه‏‏هاي هفته گراميداشت مقام زن برشمرد.

 

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به برگزاري اولين جشنواره كارآفرينان زن در خاتم و برپايي نمايشگاه‎‎هاي عفاف و حجاب در استان، اظهار داشت : اولين نمايشگاه توانمندي‎‎هاي زنان استان با عنوان "جشنواره هنر دستان ظريف" از 16 تا 18 ارديبهشت ماه سالجاري در محل دائمي نمايشگاه بين المللي يزد برگزار خواهد شد.

خامسي هدف از برگزاري اين نمايشگاه را معرفي الگوهاي كارآفريني براي بانوان، حمايت از بحث اشتغال زنان به ويژه در بحث مشاغل خانگي و معرفي ظرفيت‎‎ها، توانمندي‎‎ها، توانمندي‎‎ها و پتانسيل‏‏هاي بانوان استان در زمينه‎‎هاي مختلف فرهنگي، هنري، مهارتي و پژوهشي ذكر كرد.

وي با اشاره به تلاش‎‎هاي در دست اقدام براي ايجاد بانك اطلاعاتي زنان توانمند و فرهيخته استان، از راه‎‎اندازي شبكه مجازي زنانا توانمند استان خبر داد و افزود: به زودي انجمن و مجمعي در اين رابطه در استان شكل خواهد گرفت و در قالب اين مجمع در وهله اول زنان توانمند استان شناسايي و در وهله دوم از ايده‎‎ها و پتانسيل‎‎هاي انها بهره گرفته خواهد شد.

اين مقام مسئول دررابطه با اشتغال زنان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در اين خصوص گفت: با اشتغال بانوان مخالف نيستيم ولي مديريت خانواده در اولويت فعاليت‎‎هاي بانوان است و قطعاً اشتغال بانوان شايد يكي از دلايل طلاق باشد اما مهمترين دليل آن نيست.

وي تصریح کرد : دولت در بخش كلان در تلاش براي كاهش ساعت كاري زنان شاغل براي رسيدگي بهتر به امور خانواده است.

خامسي خاطر نشان ساخت : در حال حاضر در مجموع 520 هزار و 864 نفر از جمعيت استان را زنان شامل مي‎‎شوند كه از اين تعداد 42 هزار و 550 هزار شاغل و البته 364 هزار و 172 نفر غير شاغل و البته مابقي را نيز دختران كم سن و سال تشكيل مي‏‏دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.