22 پایگاه اطلاع‌رسانی دائمی و ثابت و 16 پایگاه اطلاع‌رسانی سیار در ایستگاه‌های ورودی شهر از سمت قوچان، نیشابور و کلات تجهیز شده و در این راستا به بیش از50هزار زائر اطلاع‌رسانی انجام شده است.

پراکندگی المان‌های نوروزی در سطح شهر گسترده‌تر از سال‌های گذشته

به گزارش قدس آنلاین قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: پراکندگی المان‌های نوروزی امسال در سطح شهر گسترده‌تر از سال‌های گذشته بوده است.
 خلیل ا... کاظمی بیان کرد: کلیه فعالیت‌ها و برنامه‌های نوروز سال 94 ، مجموعه مدیریت شهری از شهریورماه سال گذشته آغاز شد.
وی ادامه داد: این فعالیت‌ها و برنامه‌ها، شامل فراخوان، داوری و ساخت المان‌های شهری، تامین گل و گیاه، شناسایی تامین‌کنندگان انعقاد قرارداد با تولید کنندگان گل و گیاه استان، طراحی فضاهای سبز به ویژه محل‌هایی که نیازمند نصب گل و گیاه و المان گل، تامین رنگ و ... بوده است.
به گفته وی از تجارب سال‌های پیشین برای استقبال از نوروز 94 بهره‌گیری شده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد بر اساس برنامه منسجم و هماهنگ در قالب فرایند پایه‌ریزی شده است.
کاظمی با بیان اینکه فضا آرایی امسال شهر مشهد در دو مقطع زمانی انجام شد، گفت: فضا آرایی از 28 اسفندماه آغاز شده که در دو فاز ویژه ایام دهه فاطمیه و نوروز امسال بوده است.
به گفته وی، 150 المان در دو مقطع زمانی 28 اسفند تا 6 فروردین‌ماه و از هفت فروردین به بعد در نقاط مختلف سطح شهر نصب گردید که تفاوت بسیاری نسبت به سال‌های گذشته داشته است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه پراکنش المان‌ها در نوروز امسال در سطح شهر گسترده‌تر از سال‌های گذشته بوده است، خاطر نشان کرد: بالغ بر 14 هزار پرده الوان توسط شهرداری مشهد در این ایام نصب شد و علاوه بر این، هیئات مذهبی نیز به نصب پرده اقدام کردند.
کاظمی یادآور شد: در ایام فاطمیه، 45 المان فرهنگی و خاص و 25 المان گل و گیاه ویژه شهادت حضرت فاطمه(س) نصب شد.
وی اظهار داشت: این المان‌ها تا تاریخ 6 فروردین‌ماه نصب شدند و از هفتم فروردین‌ماه نیز المان‌های نوروزی و گل‌، روشنایی و چراغانی‌های سطح شهر نصب شده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به بهم‌ریختگی‌های منظر شهری به لحاظ مطالب نوشته شده و نوع اطلاع‌رسانی‌های سطح شهر افزود: اولویت کاری معاونت فرهنگی و سازمان میادین و میوه تره‌ بار شهرداری، هدایت پرده‌ها به مکان‌ها و فضاها با شکل و شمایل و ابعاد ویژه و خاص است که این امر در 6 ماهه نخست سال تحقق خواهد یافت.
کاظمی عنوان کرد: جمع‌آوری 60 هزار تن خاک و نخاله در مبادی ورودی شهر، جمع‌آوری پوسترهای تبلیغاتی و متکدیان سر چهارراه‌ها در راستای رفع نازیبایی‌ها، زیباسازی و طراحی مبلمان شهری، به مناسبت نوروز 94 صورت گرفته است.
به گفته وی 200هزار نسخه ویژه نامه سلام، جهت اطلاع رسانی و نیازهای زائران در مبادی ورودی شهر مشهد به زائران ارائه شده است.
وی افزود: در ایام نوروز بالغ بر 6هزار نفر با مرکز تلفن راهنمای ملی زائر تماس گرفته‌اند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد متذکر شد: 22 پایگاه اطلاع‌رسانی دائمی و ثابت و 16 پایگاه اطلاع‌رسانی سیار در ایستگاه‌های ورودی شهر از سمت قوچان، نیشابور و کلات تجهیز شده و در این راستا به بالغ بر 50هزار زائر اطلاع‌رسانی انجام شده است.
کاظمی تاکید کرد: ستاد اسکان فرهنگیان، مخابرات، هتل آپارتمان ها و سایر دستگاه‌های پیشرو در ارائه خدمات در این ایام استقرار پیدا کردند.
وی با بیان اینکه حوزه اطلاع‌رسانی به زائران و مجاوران در سال 94 به صورت مطلوب انجام شده است، عنوان کرد: در این راستا 300هزار اطلاع‌رسانی موردی برای زائران توسط ایستگاه‌های زائر انجام گرفته است.
افزایش 35 تا 40 درصدی ظرفیت‌های اسکان زائر در نوروز امسال
وی ادامه داد: خوشبختانه هیچ گونه معضل و مشکلی در کمپ‌های زائر و محل‌های اسکان در ایام نوروز امسال صورت نگرفته است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان داشت: امسال سالن نمایشگاه بین‌المللی نیز به محل‌های اسکان زائر در روزهای سرد و بارانی نوروز به سایر محل‌های اسکان زائر افزوده شد و با اسکان زائران در فضاهای سر پوشیده، هیچ‌گونه مشکل گاز گرفتگی در چادرهای مسافرتی نداشتیم.
کاظمی با بیان اینکه 35 تا 40 درصد به ظرفیت‌های اسکان زائران در سال 94 افزوده شد، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 40 هزار نفر شب در مراکز اسکان زائر، ساکن شدند که در سال 94 به میزان 66 هزار نفر شب رسیده است.
تجهیز 26 بوستان موجود در روز طبیعت برای ارائه خدمات به شهروندان
وی تصریح کرد: در روز طبیعت امسال، دو تا سه مکان در هر منطقه و جمعا 26 پارک در سطح شهر برای ارائه خدمات به مجاوران و زائران آماده‌سازی و تجهیز شد.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: در این راستا 45 تا 48 تانکر آب شرب، به این بوستان‌ها اختصاص داده شد.
کاظمی عنوان کرد: اکیپ آتش‌نشانی در این مکان‌ها استقرار یافت و آب بسته‌بندی شده و کیسه زباله در اختیار شهروندان در روز طبیعت قرار گرفت.
به گفته وی بیشترین حجم و فعالیت خدمات شهری در ساعت سال تحویل به بعد بوده که در این ساعات از ظرفیت 2هزار نفر از کارگر و ماشین‌آلات بهره گرفته شد.
آماده‌باش 48 ساعته حوزه حمل و نقل در 28 و 29 اسفند ماه
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد بیان کرد: در بخش حمل و نقل، حجم زیادی از تاکسی‌ها در سال 94 نوسازی شده‌اند و حوزه نظارتی سازمان تاکسیرانی نظارت ویژه‌ای بر استفاده از تاکسی‌متر در این ایام انجام شده است.
کاظمی در ادامه گفت: سازمان اتوبوسرانی مشهد بحث انتقال زائران را از محل کمپ‌ها به حرم مطهر رضوی انجام شد که 400 دستگاه اتوبوس جابجایی این زائران را عهده‌دار بودند.
وی افزود: قطار شهری در بازه زمانی قبل از سال تحویل تا بعد از آن، به صورت شبانه‌روز فعالیت داشت.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد یادآور شد: حوزه حمل و نقل در روزهای 29 و 30 اسفندماه به صورت 48 ساعته آماده‌باش بودندکه سرویس‌دهی و جابجایی زائران و مجاوران را به هسته مرکزی حرم مطهر برعهده داشته است.
شناسایی 22 نقطه در اطراف و ورودی‌های حرم مطهر امام رضا(ع)
کاظمی خاطر نشان کرد: 32 پارکینگ نیز در ایام نوروز به پارکینگ‌های سطح شهر اضافه شد و نزدیک به 22 نقطه در اطراف و شعاع‌های ورودی حرم مطهر امام رضا(ع) شناسایی و پارکینگ‌های موقت در این مکان‌ها جانمایی و احداث شد که نسبت به سال‌های پیشین 35 تا 40 درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، سال 94 نسبت به سال گذشته از میزان بار ترافیکی کمتری در اطراف حرم مطهر برخوردار بود و مسدود شدن خیابان‌ها کمتر از سال‌های گذشته بود.
وی افزود: بالغ بر 43 بازار ارزاق عمومی و میوه و تره بار در نقاط مختلف شهر به این موضوع اختصاص یافت.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد عنوان کرد: همچنین بنا به درخواست شهروندان، در 16 نقطه از سطح شهر جایگاه‌های سیاری چون کانکس به توزیع میوه در ایام نوروز اختصاص یافت.
کاظمی با بیان اینکه مشارکت شهروندان در نگ‌داری و تنظیف فضای سبز و جمع‌آوری زباله و پسماند مطلوب بوده است، افزود: 36هزار تن زباله در روزهای پایانی سال از سطح شهر جمع‌آوری شده است.
وی ادامه داد: بالغ بر 3هزار تن پسماند در 28 و 29 اسفندماه از سطح شهر جمع‌آوری شده که این میزان دو برابر ظرفیت عادی آن بوده است.
به گفته وی بالغ بر 10 میلیون بوته گل کاشته شده که تعدادی از آن‌ها گل‌های پاییزی و مابقی گل‌های بهاری بوده است.
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد خاطر نشان کرد: بالغ بر 300 تا 350 طرح گل‌کاری با طرح مشخص و تفکیک رنگ مشخص در سال 94 صورت گرفته است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.