پیشنهاد سردبیر

صالح آباد – خبرنگار قدس: با تداوم اختلال در شبکه‌های دیجیتال صالح آباد، تعطیلات نوروزی مردم این منطقه تقریباً نه صدایی داشت و نه سیمایی ! و به اعتقاد اهالی، این پروژه سرکاری کام آنها را در عید نوروز تلخ کرده است .

 اختلال در شبکه‌های دیجیتال صالح آباد

سالهاست که منطقه محروم صالح آباد از مشکل محرومیت رنج می‌برد که یکی از این محرومیتها نداشتن دیجیتال تلویزیونی بود و این مهم با پیگیری مسؤولان ذی ربط و رسانه‌ها به ثمر نشست و در اولین روز دهه فجر سال گذشته این پروژه با حضور ائمه جمعه و مسؤولان استانی، شهرستانی و بخش افتتاح شد، اما مردم را متاسفانه چندان راضی نکرد و حکایت گذشته همچنان باقیست!

شهروندان صالح آبادی در گفت و گو با خبرنگار ما می‌گویند : در دو ماهی که دیجیتال تلویزیون در صالح آباد نصب شده شاید بیشتر اوقات بویژه ایام تعطیلات نوروزی دستگاه قطع و دچار اختلال شده و مردم از برنامه‌های سیما محروم بوده‌اند.

آنان می‌افزایند : ما تمام اهالی منطقه در اول زمستان، گیرنده دیجیتال خانگی خریده ایم و از بس که برای کنترل و تنظیم آنتن تلویزیون به پشت بامها رفته ایم، خسته و کلافه شده ایم وهر روز و هر ساعت هم که نمی شود از دیوار بالا رفت !

یک شهروند می‌گوید : دیجیتال برای ما خاطره شده، به طوری که دایم باید با کنترل تلویزیون، کانالها را به صورت خودکار و یا دستی تنظیم کنیم و آخر سر ترجیح می‌دهیم مانند گذشته به همان سه کانال قدیمی آنالوگ قناعت کنیم.

وی می‌افزاید: متأسفانه صالح آباد منطقه ای است که از داشتن اماکن تفریحی و سالن سینما محروم است و از سویی به خاطر همجواری با دو کشور افغانستان و ترکمنستان در تیررس تهاجم فرهنگی قرار دارد و ایجاب می‌کند که مسؤولان ذی‌ربط توجه و همت بیشتری به این منطقه داشته باشند .

وی تصریح می‌کند : از آنجا که مسؤولان صدا و سیمای استان و شرکت برق اذعان می‌دارند توجه به پوشش نقاط مرزی جزو برنامه ها و دغدغه‌های اولویت دار آنهاست، بنابراین تقاضا داریم هرکاری که از دستشان برمی آید، دریغ نکنند.

اما در اسفند سال گذشته خبرنگار ما در صالح آباد مشکل این پروژه ای که از روز افتتاح مردم را کلافه کرده، به مسؤولان صدا وسیمای استان و شرکت برق شهر تربت جام در میان گذاشت و خواهان حل آن شد، اما هر یک مسأله را متوجه دیگری و به طرف مقابل پاسکاری کردند.

در آنجا یکی از مسؤولان صدا و سیما گفت: که ما بی تقصیریم، اگر شبکه دیجیتال مشکل و نقص فنی داشته باشد، وظیفه ماست و رفع می‌کنیم، اما اشکال از قطعی برق سایت است و برق رسانی هم وظیفه صدا و سیما نیست و بر عهده شرکت برق است و آنها باید نقاط ضعف و مشکل برقرسانی را آسیب شناسی کنند تا استحکام و پایداری تأسیسات تداوم داشته باشد و مشکل برای همیشه حل شود .

اما رئیس شرکت برق تربت جام این اظهارات را قبول ندارد و می‌گوید: اولین روزی که هر اداره و نهادی می‌خواهد سایت راه اندازی کند، طبق آیین نامه قانونی به مشترکین حساس که کار خطیر و حساس دارند، هشدار و اخطار لازم را برای تهیه و پیش بینی مولد برق می‌دهیم که اگر روزی روزگاری با اتفاق قطعی برق مواجه شدند، دچار وقفه و مشکل نشوند، اما صداوسیما تا کنون اقدام نکرده است، بعد هم اگر هر اداره ای خواسته باشد سایت راه بیندازد، امور برقرسانی برعهده ماست، اما مولد برق را باید خودشان تهیه کنند، نه اینکه اداره برق هم برق بکشد و هم مولد برق بدهد.

حال که این مشکل ( اختلال شبکه‌های دیجیتال ) در برزخ صدا وسیما و شرکت برق قرار گرفته است، مردم صالح آباد انتظار دارند مسؤولان شهرستان بویژه نماینده، فرماندار و بخشدار آستین همت را بالا زده و موضوع مورد مناقشه طرفین را میانجیگری و حل کنند تا بیشتر از این مردم سردرگم نباشند.

شایان ذکر است، این سایت روی ارتفاعات بسیار صعب العبور در نزدیکی روستای خواجه طاعون بین تربت جام و صالح آباد قرار دارد که حدود10 کیلومتر مسیر آن مالرو است و معمولاً چند ماه از سال یخ زده و پوشیده از برف است و بادهای شدیدی می‌وزد و چند سال پیش جرثقیل اداره برق داخل دره همین ارتفاعات واژگون شد و اکنون بر اثر کوچکترین باد و بوران کابلهای برق پاره و یا ستونها خم شده و می‌شکند و رفت و آمد در آنجا بسیار سخت و ساعتها طول می‌کشد تا به نوک قله برسند .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.