قدس آنلاین یزد - معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد از راه‎اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در آینده نزدیک خبر داد.

راه‎‎اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضايی در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "حجت اسدی"با بیان این خبر  اظهار داشت : ارائه خدمات الکترونیک قضايی، از طرح‌‌های بزرگ و مهم دستگاه قضايی است که مورد توجه و تأکید مدیران عالی دستگاه قضايی قرار دارد.

وی افزود: بی‎‎تردید اجرای این طرح، گامی مهم در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه قضايی و توسعه حکومت الکترونیک در کشور به شمار می‎‎آید که کاهش مراجعات مردم به مراجع قضايی را به دنبال داشته و ضمن تسهیل امور مردم امکان طرح دعوا بدون مراجعه به محاکم یا دادسراها فراهم می‎‎آورد.

این مقام مسئول با اشاره به شیوه ارائه خدمات الکترونیک قضایی در این دفاتر، تصریح کرد : در این روش مراجعه‏‏کننده پس از ورود به درگاه خدمات الکترونیک قضايی به آدرس WWW.adliran.ir و ثبت درخواست خود و تکمیل اطلاعات مورد نظر و دریافت کد رهگیری، به نزدیک‎‎ترین دفتر خدمات قضايی مراجعه کرده و پس از احراز هویت، ارائه مدارک و منضمات و پرداخت هزینه‏‏های مربوطه خواسته به مراجع صالح ارسال می‎‎شود.

معاون آمار و فنآوری اطلاعات دادگستری يزد خاطرنشان ساخت: اکنون این دفاتر 44 خواسته را پوشش می‏‏دهند که از آن جمله می‏‏توان به شکایات مرتبط با چک، استرداد ثمن معامله، استرداد مال منقول، مطالبه نفقه، ثبت واقعه ازدواج، مطالبات اجرت‎‎المثل ایام زوجیت، صدور حکم طلاق به درخواست زوج، استرداد جهیزیه، تقسیط مهریه، اعسار از پرداخت مهریه، مطالبه مهریه، پرداخت حق الوکاله، مطالبه خسارت، تجویز ازدواج مجدد و غيره اشاره کرد.

وي به راه‌‌اندازی دو شعبه از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا 15 اردبیشت ماه جاری در شهر یزد به صورت پایلوت اشاره و گفت: مقرر است كه شش شعبه در مرکز استان و در تمام حوزه‎‎های قضایی حداقل یک شعبه جهت سهولت کار مردم و دسترسی آسان آحاد جامعه به عدالت افتتاح شود.

اسدی یادآور شد: دو شعبه که از تاریخ مذکور شروع به کار خواهند کرد شامل یک شعبه در میدان امام حسین، ابتدای بلوار باهنر، جنب دفتر اسناد رسمی 25 و شعبه دیگر در خیابان مطهری، ابتدای کوچه 72 تن و جنب امور مشترکین آب هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.