قدس آنلاین:مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت : سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی یک سازمان درآمد هزینه ای است که متصل به منابع اصلی دولت نیست و متکی بر آنچه که در اختیار دارد ، است.

افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک به 25 میلیون دلار

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمد علی سید ابریشمی در نشست با صنعتگران خراسان شمالی در شهرک بیدک بجنورد اظهار داشت : با این وجود باز هم دولت حمایت های لازم را از این بخش دارد و معتقد است که باید زیر ساخت های لازم را در شهرکهای صنعتی فراهم کند.

وی تعداد شهرکهای صنعتی مصوب را 937 شهرک  عنوان کرد و افزود : از این تعداد 740  شهرک صنعتی در دست بهره برداری است و 320 شهرک شرایط لازم را برای واگذاری به شرکتهای خدماتی دارد.

وی خاطر نشان کرد : واحدهای صنعتی که در داخل  شهرکهای صنعتی مستقر هستند مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند که قسمتی برای درآمد های دولتی و قسمتی برای شهرداری هزینه می شود ولی متاسفانه ما هیچ استفاده ای از خدمات شهرداری نمی کنیم.

وی ادامه داد : سال گذشته در دولت و کمیسیون های مختلف این موضوع را مطرح کردیم تا درصدی از این مالیات را در اختیار شرکتهای خدماتی بگذارند که در حال پیگیری هستیم تا این موضوع تحقق یابد.

وی تصریح کرد : لایحه مالیات ارزش افزوده شرکت شهرکهای صنعتی به زودی وارد مجلس می شود که از نمایندگان استان خود درخواست کنید تا در مجلس از این لایحه به نفع استان حمایت کنند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه بیان کرد : با وجود کمبود نقدینگی و مشکلات موجود در بخش صنعت در سال گذشته 52 میلیارد تومان صادرات در کشور صورت گرفت  و در بخش صنعت 4/5 درصد و در بخش معدن بیش از 10 درصد رشد داشتیم.

وی از افزایش سرمایه صندوق سرمایه گذاری صنایع کوچک به 25 میلیون دلار در سال جاری خبر داد و افزود: سرمایه صندوق تا پایان سال گذشته از 21 میلیارد تومان به 31 میلیارد تومان رسید.

ابریشمی همچنین به تهیه وتدوین دستورالعمل اجاره واحدهای صنعتی اشاره کرد وگفت : اگر این دستورالعمل تصویب شود می توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه 17 درصد از واحدهای صنعتی کشور در سنوات گذشته  متوقف شده اند ، اظهار داشت : عمده واحدهای صنعتی که متوقف شده اند یا زیر ظرفیت کار می کنند 72 درصد آنها بین سال 84 تا 92 دچار این مشکلات شده اند که اگر قابلیت راه اندازی دوباره را داشته باشد با تامین نقدینگی و مشارکت سایر بخش ها راه اندازی می شود.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت : عدم تامین تسهیلات بانکی به دلیل کمبود منابع بانکی استان یکی از مشکلات اصلی صنعتگران است و اگر تمام منابع بانکی استان را جمع کنیم به اندازه منابع یکی از شعب بانکی تهران نمی شود.

نیکدل با اشاره به اینکه استانهای کم برخوردار و محروم باید از معافیت های مالیاتی برخوردار شوند ، اظهار داشت : توانمندی و انگیزه در واحدهای تولیدی استان زیاد است فقط نیاز به حمایت بیشتر دارندتا میزان تولید آنها افزایش یابد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.