قدس آنلاین-خرم آباد:استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت ضعیف فرهنگ کار در استان، عنوان کرد: متأسفانه در استان فرهنگ کار به خوبی جای خود را در میان کارکنان بخش های اجرایی باز نکرده است و این مسأله ضعف بسیار بزرگی است که با آن مواجه هستیم،

فرهنگ ضعیف کار مهم ترین چالش پیش روی سیستم اداری استان است

به گزارش قدس آنلاین از خرم اباد،هوشنگ بازوند استاندار لرستان در مراسم  آغاز به کار 63 نفر از نیروهای جدید استانداری ، ضمن تبریک به پذیرفته شدگان آزمون استخدامی و نیروهای جدید و تازه نفس این مجموعه گفت:نیروهای جذب شده باید جایگاه استخدامی را به عنوان نماینده عالی دولت بدانند چرا که سایر کارکنان دستگاه های اجرایی استان شما را به عنوان الگوی خویش قرار می دهند

وی افزود: عملکرد شما برای سایر نیروها به منزله الگو و سرمشق می باشد و نباید از شما و عملکردتان عبرت بگیرند زیرا الگو بودن بهتر از عبرت گرفتن است.

استاندار لرستان تصریح کرد: ما هرچه داریم از برکت خون شهدا و ایثارگران و خانواده هایشان داریم،  پس به پاس احترام به شخصیت والای این افراد بزرگ هیچگاه نباید یاد و خاطره این افراد را فراموش کنیم.

وی با اشاره به فرصت پیش آمده نیروهای جدید برای ارائه خدمت به مردم در استان، بیان داشت: فرصت خدمت کردن به مردم بهترین فرصت پیش روی نیروهای جدید خانواده استانداری استان است، بنابراین این افراد باید کار خود را در جهت رضایت و منافع مردم به کار گیرند چرا که رضایتی قابل قبول و فراموش نشدنی است که منافع مردم را هم در نظر قرار دهد.

بازوند خاطر نشان کرد: همکاران جدید باید کاری کنند که بتوانند با یک برنامه ریزی مناسب، کار و تلاش خود را در جهت خدمت به مردم استان با بهره وری بالا به انجام برسانند و در این مسیر کار و تلاش و خدمت به مردم را باید به عنوان عنصر اصلی توسعه بشناسند، اگر این مهم تحقق یابد استان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار داده می شود.

استاندار لرستان با انتقاد از وضعیت ضعیف فرهنگ کار در استان، عنوان کرد: متأسفانه در استان فرهنگ کار به خوبی جای خود را در میان کارکنان بخش های اجرایی باز نکرده است و این مسأله ضعف بسیار بزرگی است که با آن مواجه هستیم، بنابراین  هر آنچه که فرهنگ کار را تقویت نمائیم قطعا در کارمان موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ خودباوری استان، افزود: خودباوری باید سرلوحه کارکنان جدید باشد و باید با این رویکرد پیش بروند که خودشان مشکلاتشان را حل نمایند، راگر ما در استان به این فرهنگ خودباوری دست پیدا کنیم مطمئنا مشکلات استان به راحتی قابل حل شدن است و حل خواهند شد.

در ادامه این مراسم علی کورانی فر معاون توسعه منابع انسانی نیز با اشاره به فرصت پیش آمده در برابر نیروهای تازه نفس مجموعه استانداری استان، بیان داشت: این فرصت مناسب بایستی در جهت کسب رضایت خداوند متعال و خدمت رسسانی شایسته به مردم باشد و خداوند متعال این فرصت را به کسانی می دهد که آن ها را دوست داشته باشد

وی افزود: در آموزه های دینی ما هیچ امری به اندازه ثواب گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت به آنان نمی باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار لرستان  اشاره ای هم به وضعیت استان داشت وخاطر نشان کرد: استان لرستان امروز نیازمند بهبود معیشت مردم، بهبود فضای کسب و کار، تقویت و حراست از میراث مادی و معنوی و هموار کردن مسیر توسعه است و این مهم و تأمین آن در گرو "نگاه اعتدالی"  داشتن است.

کورانی فر یادآور شد: ما باید به درستی از فرصت ها و ظرفیت های موجود استان استفاده کنیم و این امر باید در جهت " همگایی و همدلی" باشد.

آذربخشی مدیرکل اداری مالی استانداری لرستان هم در این مراسم اظهار داشت: پس از پیگیری های متعدد در تاریخ 24 فروردین ماه سال جاری شاهد اخذ ردیف استخدامی و به کار گیری 63 نفر از نیروهای جدید تابع مجموعه استانداری  و فرمانداری ها و بخشداری های استان  که در آزمون استخدامی سال 92 شرکت کرده و پذیرفته شده بودند، گردیدیم.

وی تصریح کرد: اصل مردم داری که تأکید همه مسئولان کشور و استان است که انتظار داریم در سرلوحه کاری نیروهای جدید، رعایت اصول احترام به ارباب رجوع، اصل پاسخگویی و اصل عدم سوء استفاده از موقعیت شغلی قرار داده شود.

 

 

  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.