۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶
کد خبر: 277141

قدس انلاین: قرآن کریم گروه هایی از انسان ها را نام برده است که به سبب گناهانی که مرتکب شده اند، از گردونه ی محبت پروردگار خارج شده اند و به عبارتی آنان محرومان از محبت خداوند متعال می باشند.

4 گروه که از محبت خداوند محرومند!

ستمکاران

یکی از گناهان که آثار اجتماعی فراوانی را در پی دارد، بی شک ظلم و ستم می باشد و از این رو قرآن کریم می فرماید: وَ اللهُ لایُحِبُّ الظالمین؛ خداوند، ستمگران را دوست نمی دارد.

فاسدان

گروه دیگری که از دایره ی الطاف و محبت ذات اقدس الهی خارج می باشند، فاسدان هستند و از این رو در قرآن کریم می خوانیم: وَ اللهُ لایُحِبُّ المُفسِدین؛ خداوند فسادکنندگان را دوست نمی دارد.

مسرفان

بی شک مسرفان و افراد اسراف گر از جمله انسان هایی هستند که لطف خداوند شامل حال آنان نمی گردد، چرا که اسراف از جمله گناهانی است که در قرآن کریم و روایات بسیار مورد مذمت و نکوهش قرار گرفته است و از این جهت خداوند می فرماید: وَ أَنَّ المُسرِفینَ هُم أصحابُ النّار؛ و البته اسراف کنندگان، اهل دوزخ هستند و نیز آمده است: وَ لاتُسرِفُو إِنَّهُ لایُحِبُّ المُسرِفین.

خائنان

دسته ی دیگری از انسان ها که از نعمت دوستی خداوند محروم می باشند، خائنان هستند و از این رو خداوند متعال می  فرماید: وَ لاتُجادِل عَنِ الَّذینَ یَختانُون أَنفُسَهُم إِنَّ اللهَ لایُحِبُّ مَن کانَ خَوَّاناً أثِیما؛ هرگز از خائنان و آنان که به خود خیانت کردند حمایت نکن، چرا که خداوند متعال خیانت کنندگانِ گنهکار را دوست نمی دارد.

 منابع:

1- سوره آل عمران: آیه 57.

2- سوره نساء: آیه 64، 107.

3- سوره مائده: آیه 64.

4- سوره غافر: آیه 43.

5- سوره انعام: آیه 141.

*صمدی، علی اکبر، آثار گناه در زندگی و راه جبران: 32، 35.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.