قدس آنلاین –زنجان:ایجاد رونق پایدار اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان و توسعه صادرات غیرنفتی در صدر برنامه ریزی ها و اقدامات دولت قرار دارد و استان ها نیز باید برنامه ریزی های خود بر اساس این محورها انجام دهند.


منابع صندوق توسعه ارزی به واحدهایی اختصاص می یابد که تولیدات آنها متناسب با اولویت های استان باشد

به گزارش قدس آنلاین از زنجان ،استاندار زنجان در نخستین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران و اصحاب مطبوعات استان به نامگذاری سال 94 از سوی مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری نشان می دهد که برای فائق آمدن بر مشکلات کشور و عبور از مسائل خطیر جهانی باید همدلی و همزبانی بین دولت و ملت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مهندس انصاری به سه محور اقتصادی فعالیت دولت در سال جدید اشاره کرد و گفت: در سال 94 سه محور اصلی" ایجاد رونق پایدار اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی جدید برای جوانان و توسعه صادرات غیرنفتی در صدر برنامه ریزی ها و اقدامات دولت قرار دارد و استان ها نیز باید برنامه ریزی های خود بر اساس این محورها انجام دهند.
وی ایجاد رونق پایدار اقتصادی پس از اقدامات دولت برای خروج از رکود را ضروری دانست و گفت: با خروج کشور از رکود اقتصادی و منفی شدن نرخ رشد تورم، باید اقداماتی در جهت تثبیت و پایدار کردن رونق اقتصادی در کشور انجام پذیرد.
وی رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی، افزایش ظرفیت تولید و اعطای تسهیلات حمایتی به واحدهای تولیدی را از جمله اقدامات مورد نظر برای ایجاد رونق پایدار اقتصادی در استان زنجان عنوان کرد و تاکید داشت: منابع صندوق توسعه ارزی و تسهیلات حمایتی بانکها در سال جدید تنها به واحدهایی اختصاص می یابد که تولیدات آنها متناسب با اولویت ها و میزان نیاز استان باشد.
استاندار زنجان با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی جدید بعنوان محور دوم فعالیت دولت خاطرنشان کرد: در این راستا، تکمیل راه اندازی واحدهای نیمه تمام بخش خصوصی در استان و توسعه بخش خدمات که فرصت های شغلی بیشتری را در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم می کند در دست اقدام خواهد بود.
انصاری ابراز امیدواری کرد:در استان زنجان بدلیل نزدیکی به مرزهای خارجی با فراهم نمودن امکان جمع آوری و صادرات محصولات استان های مرکزی کشور و نیز ارائه تسهیلات مناسب برای صادرکنندگان استان و بهبود فضای کسب و کار، گام های موثری در جهت توسعه صادرات غیرنفتی کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت برداشته شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به سوال خبرنگاران، به جداسازی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و اجرای مراحل پایانی ثبت شرکت مسئول منطقه ویژه اقتصادی در زنجان خبرداد و گفت: در ماه های آینده شاهد انجام این برنامه ها در استان زنجان خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.