پروین محمدی: قدس ویژه خراسان - هفته سلامت از فردا یکم تا هفتم اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوي برگزار می‌شود.

بازدید وزیر بهداشت از حاشیه شهر مشهد در هفته آینده

این خبر را مدیر روابط عمومی و دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران اعلام کرد و گفت: براساس شعار سازمان بهداشت جهانی که «ایمنی غذا از مزرعه تا سفره» می‌باشد امسال این هفته با محوریت سلامت غذایی برگزار می‌شود و سازمانهای مرتبط با سلامت اعم از جهاد كشاورزي، شهرداری، آموزش و پرورش، تربیت بدنی و... با دانشگاه همکاری خواهند داشت.

دکتر علی عمادزاده با اعلام عناوین هفته سلامت و برنامه‌های مختلفی که طی این هفته اجرا می‌شود، افزود: ایمنی غذا به طور فزاینده در حال جهانی شدن است و به عنوان یکی از نیازهای جامعه بشری مطرح می‌باشد که بر این اساس تقویت سیستم‌های ایمنی مواد غذایی بیش از پیش باید در اولویت قرار گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه تمام اقشار جامعه برای داشتن زندگی سالم و فعال به غذای کافی نیاز دارند باید در تمام مراحل فرآیند موادغذایی «از مزرعه تا سفره» نظارت‌های لازم اعمال شود تا غذای سالم و کاری از مواد باقی مانده سموم کشاورزی، رنگ‌ها و سایر افزودنی‌ها به دست مردم برسد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت غذایی در کشور نیز باید سازمانها و نهادهای مرتبط با یکدیگر همکاری داشته باشند و تبلیغات و آموزشهای لازم را با هماهنگی یک سازمان «متولی امنیت غذایی» برای تولیدکنندگان و واردکنندگان موادغذایی و محصولات غذایی به اجرا درآورند.

عمادزاده با اشاره به اهمیت موادغذایی سالم در سلامت افراد اظهار داشت: 200 نوع بیماری اعم از اسهال تا انواع سرطان ناشی از تغذیه ناسالم است و سالانه در دنیا دو میلیون نفر بویژه کودکان به علت ابتلا به اسهال جان خود را از دست می‌دهند. از این رو نقش ایمنی موادغذایی و امنیت غذایی در سلامت به طور جدایی ناپذیر وابسته به هم بوده و دستیابی به سلامت بدون امنیت غذایی امکان ناپذیر است.

وی درخصوص نامگذاری روزهای هفته سلامت گفت: با توجه به اهداف هفته سلامت به ترتیب روزهای یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با محوریت سلامت غذایی به موضوعات:

* سیاستهای کلی و همکاری‌های بین بخشی

* سلامت و سبک زندگی ایرانی اسلامی

* عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی درمانی

* سلامت آموزش همگانی و خود مراقبتی

* سلامت و مشارکت‌های اجتماعی

* سلامت و ارتقای ایمنی غذا

* اقتصاد سلامت و توسعه سرمایه گذاری اختصاص یافته است.

دکتر عمادزاده به خبرنگار ما گفت: روز جمعه چهارم اردیبهشت ریاست دانشگاه از بیماران بستری در بیمارستانها عیادت کرده و هفتم اردیبهشت نیز همایش هفته سلامت در تالار ابن سینای مشهد برگزار می‌شود. همزمان با این هفته پنج «چادر سلامت» در بوستانهای بزرگ مشهد برپا و با همکاری شهرداری مشهد و تربیت بدنی نیز روز چهارم اردیبهشت مسابقه دو همگانی برگزار می‌گردد.

همچنین با مشارکت فرهنگسرای سلامت چند برنامه نمایشی و تئاتر به همین مناسبت اجرا و برندگان مسابقه نقاشی «دستهای پاک» نیز در این هفته اعلام و به 500 نقاشی برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

وی به آموزش مردم در طول سال اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با فرهنگسرای سلامت، صد نفر از کارشناسان بهداشت تحت عنوان «سفیران سلامت» به مساجد، مدارس و مجامع عمومی اعزام و مردم را آموزش خواهند داد.

دبیر ستاد برگزاری هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بازدید وزیر بهداشت از ارایه خدمات بهداشتی به مردم حاشیه شهر مشهد در سومین روز از هفته سلامت خبر داد و افزود: طرح ارایه خدمات بهداشتی به ساکنان حاشیه شهر طی هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت افتتاح و از این پس حاشیه نشین‌ها نیز از امکانات بهداشتی درمانی برخوردار خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    انتقال بیمارستان قائم مشهد به انتهای طبرسی شمالی چه شد؟