پیشنهاد سردبیر

استاندار کردستان، مستند سازی هشت سال دوران دفاع مقدس را ضروری دانست و گفت: حماسه ها و ارزش های فرهنگی دوران دفاع مقدس باید مستند سازی شوند.

استاندار کردستان: ارزش های فرهنگی دوران دفاع مقدس مستند سازی شوند

به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی شامگاه یکشنبه در نشست قرارگاه فرهنگی و سازندگی دفاع مقدس در سنندج، حفظ و ماندگار کردن یادمان های عمده استان را ضروری دانست.

وی از خاطرات دوران دفاع مقدس به عنوان فرهنگ شفاهی این دوران یاد کرد و گفت: آنچه سبب ماندگاری دوران دفاع مقدس برای ملت ایران شده است فرهنگ معنوی و شفاهی آن دوران است.

او هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و بر زنده نگهداشتن ارزش ها و حماسه های دوران دفاع مقدس تاکید کرد.

استاندار کردستان تدوین فرهنگ شفاهی دوران جنگ را از وظایف اصلی ادارات فرهنگی دانست و افزود: ادارات و نهادهای کردستان موظفند همه اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس را تدوین و جمع آوری کنند.

زاهدی با بیان اینکه مردم استان کردستان علیرغم رشادت ها و فداکاری ها در مناطق جنگی استان نسبت به سایر استان های کشور مورد جفا قرار گرفته اند گفت: مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس، ارزرش های اخلاقی، دینی و جوانمردی زیادی از خود به یادگار گذاشته اند.

استاندار کردستان، هشت سال دفاع مقدس را افزون بر تمام مسایل، حوادث و خسارت های جانی و مالی یک جنگ فرهنگی و معنوی دانست و افزود: در راستای مستند سازی حماسه ها و ارزش های فرهنگی هشت سال دفاع مقدس، همه ادارات استان موظفند اسناد و مدارک را جمع آوری و نقش مردم را در حماسه های مختلف جنگ تبیین کنند.

او نقش ادارات فرهنگی بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را در تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس مهم ارزیابی کرد و گفت: در راستای توسعه و گسترش مکانی دفاع مقدس، یادمان های عمده استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل ستاد سالروز آزاد سازی خرمشهر و تعیین چارچوب وظایف ادارات مختلف در این زمینه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.